Η Abarth παρουσίασε το 1000SP για τον εορτασμό 55 ετών, από το λανσάρισμα ενός εκ των πιο ιστορικών της αυτοκινήτων.
Το 1966, ο Μιλανέζος μηχανικός Mario Colucci εξέλιξε το 1000 Sport Prototipo. Ένα πανάλαφρο και μινιμαλιστικό διθέσιο με βάση ένα σωληνωτό πλαίσιο, που ζύγιζε ολόκληρο 480 κιλά και έκανε τα 105 άλογα του μοτέρ των 982 κ.εκ. (από το Fiat 600) να φαίνονται διπλά. Το Abarth 1000SP κατέκτησε νίκες σε αγώνες αντοχής σε Monza και Nurburgring, πετυχαίνοντας τελικές αρκετά πάνω από τα 200 χλμ./ώρα! Η σύγχρονη μετενσάρκωση εννοείται πως είναι ισχυρότερη και ταχύτερη, ειδικά από τη στιγμή που βασίζεται στην Alfa Romeo 4C.
Το νέο 1000SP χρησιμοποιεί το ανθρακονημάτινο σασί, τις αναρτήσεις και το αλουμινένιο υποπλαίσιο της κεντρομήχανης Alfa, έχοντας φυσικά στο επίκεντρο τον 1.75 τούρμπο. Η απόδοση παραμένει στα 240 άλογα και η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, μέσω του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Οι Ιταλοί δεν ανακοινώνουν τεχνικές λεπτομέρειες, πέρα από την ύπαρξη διπλών ψαλιδιών για την εμπρός ανάρτηση και γονάτων ΜακΦέρσον πίσω, ούτε επιδόσεις. Δεδομένης και της εμφανισιακής ομοιότητας με την 4C, που χαρίζουν οι αναλογίες του αμαξώματος, τότε τα 4,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 258 χλμ./ώρα τελικής της Alfa, φαντάζουν ως πολύ λογική υπόθεση.
Προς το παρόν το αυτοκίνητο είναι ένα και μοναδικό πρωτότυπο, με σκοπό τη συμμετοχή σε εκδηλώσεις ιστορικών.