Πριν περίπου ένα χρόνο, είχε παρουσιαστεί το το πρωτότυπο 1000 SP από την Abarth, ως φόρος τιμής στο ιστορικό 1000 Sport Prototipo του 1966. Αρχικά, οι προθέσεις των Ιταλών ήθελαν το project να παραμένει στη μορφή του πρωτοτύπου, ως άτυπο δώρο για τα 55α γενέθλια μιας εκ των σημαντικότερων δημιουργιών τους. Αργότερα, όμως, ο σχεδιασμός άλλαξε, αναφέροντας περιορισμένη παραγωγή για εκλεκτούς πελάτες. Σήμερα, ήρθε η επισημοποίηση της απόφασης.
Η ιταλοαυστριακή φίρμα επιβεβαίωσε πως θα ξεκινήσει τη συναρμολόγηση και άλλων αντιτύπων του κεντρομήχανου roadster, δίχως να αναφέρει αριθμό αντιτύπων ή τιμή. Παλιότερα δημοσιεύματα έκαναν λόγο για 5 κομμάτια, αλλά πιθανόν η Abarth να κατασκευάσει αρκετά περισσότερα θέλοντας να εκμεταλλευτεί και το υψηλό αντίτιμο, που -σύμφωνα με πληροφορίες- θα ανέρχεται στις 170.000 ευρώ προ φόρων!
Το Classiche 1000SP, όπως ονομάζεται επίσημα, χρησιμοποιεί το ανθρακονημάτινο σασί, τις αναρτήσεις και το αλουμινένιο υποπλαίσιο της Alfa Romeo 4C, έχοντας φυσικά στο επίκεντρο τον 1.75 τούρμπο. Η απόδοση παραμένει στα 240 άλογα και η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, μέσω του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Περαιτέρω τεχνικά χαρακτηριστικά δεν ανακοινώνονται, ωστόσο μπορούμε να περιμένουμε βάρος κάτω από 1.000 κιλά και επιτάχυνση επιπέδου 4,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, με μια τελική ταχύτητα στην περιοχή των 250 χλμ./ώρα.
Το τμήμα Stellantis Heritage θα παρουσιάσει στο κοινό το νέο 1000 SP, στην έκθεση «Auto e Moto d’ Epoca» της Πάντοβα, μαζί με μια Lancia Aurelia B20 GT του 1951, ένα Abarth 750 Record του 1956 κι ένα 1000 SP του ’66, μια Alfa Romeo Alfetta του ’74, μια Alfa Romeo S.Z. του ’89 και μια Lancia Delta HF Integrale του ’94.