Το πολυαναμενόμενο Toyota Aygo X έφτασε στην Ελλάδα, εμπνευσμένο από τις ανάγκες της σύγχρονης αστικής ζωής και συνδυάζοντας μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Η crossover εκδοχή του Aygo (που καταργείται) κεντρίζει τα βλέμματα χάρις στους μεγάλους τροχούς, που καταλαμβάνουν το 40% του συνολικού ύψους του και χαρίζουν μια ιδιαίτερη αίσθηση στιβαρότητας για τα δεδομένα των αυτοκινήτων πόλης. Η σφηνοειδής οροφή (προαιρετικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη, για πρώτη φορά σε Α-SUV) και τα φωτιστικά σώματα, που αγκαλιάζουν το πάνω τμήμα του καπό και πλαισιώνουν τη μεγάλη μάσκα, δίνουν την εντύπωση ενός «ετοιμοπόλεμου» τετράτροχου. Το ίδιο κάνουν τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά των θόλων, αλλά και η ποδιά στον εμπρός προφυλακτήρα.
Με μήκος 3.700 χλστ. το Aygo X είναι 235 χλστ. μακρύτερο από το απλό Aygo, με το μεταξόνιο να αυξάνεται κατά 90 χλστ. και το ύψος κατά 65 χλστ. (2.450 χλστ. και 1.525 χλστ. αντίστοιχα). Ο εμπρός πρόβολος είναι 72 χλστ. μικρότερος από του Yaris, ενώ η μέγιστη διάσταση των τροχών έχει αυξηθεί στις 18 ίντσες. Το συνολικό πλάτος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 125 χλστ., φτάνοντας τώρα στα 1.740 χλστ. και όντας μόλις 5 χλστ. μικρότερο του Yaris! Ως αποτέλεσμα, τα εμπρός καθίσματα απέχουν μεταξύ τους 20 χλστ. παραπάνω, αυξάνοντας τον χώρο για τους ώμους κατά 45 χλστ.. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης από τους κορυφαίους στην κατηγορία, διαθέτοντας 125 χλστ. μεγαλύτερο μήκος και κερδίζοντας πάνω από 60 λίτρα χωρητικότητας, φτάνοντας συνολικά στα 231 λίτρα. αποτέλεσμα την αύξηση της χωρητικότητάς του πάνω από 60 λίτρα συγκριτικά με τον προκάτοχό του, στα 231 λίτρα.
Το εσωτερικό του νέο Aygo X είναι ψηφιοποιημένο, με κύριο πρωταγωνιστή την οθόνη του infotainment Toyota Smart Connect με διαγώνιο 9 ιντσών, που μπορεί να δεχτεί ενημερώσεις over the air και είναι συμβατή με τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto. Την ίδια στιγμή ενσωματώνει τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη γκάμα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense και Advanced Driver Assistance, στην πιο εξελιγμένη γενιά Τ-Mate, ως στάνταρ εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας. Προαιρετικά διατίθεται ηχοσύστημα της JBL, με ενισχυτή 300W και subwoofer 200 χλστ. στο πορτμπαγκάζ.
Το νεότερο compact μοντέλο στην γκάμα της Toyota βασίζεται στην επιτυχημένη πλατφόρμα GA-B της αρχιτεκτονικής Toyota Global New Architecture (TNGA), αντλώντας κίνηση από τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο κινητήρα 1KR-FE των 998 κ.εκ., με ισχύ 72 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 93 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Για τη μετάδοση της κίνησης υπάρχουν δυο επιλογές: Είτε το μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ή το αυτόματο S–CVT κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Στην πρώτη περίπτωση το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 14,9 δλ., ενώ με το CVT χρειάζονται 14,8δλ. και με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 158 και 151 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Παράλληλα εμφανίζει τις χαμηλότερες ονομαστικές τιμές μέσης κατανάλωσης στην κατηγορία, με 4,8 λίτρα/ 100 χλμ. για το χειροκίνητο και 4,9 λίτρα/100 χλμ. για το CVT, την ώρα που οι εκπομπές CO2 περιορίζονται σε 108 και 111 γρ./χλμ. αντίστοιχα (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας αμφότερα).
Το νέο Aygo X διατίθεται σε 7 διαφορετικές εκδόσεις, με την τιμή να ξεκινά από τις 14.340 ευρώ. Αναλυτικά ο τιμοκατάλογος