Πρόσφατα, η Honda παρουσίασε το ανανεωμένο Civic Type R και τις δυο νέες εκδόσεις, Sport Line και Limited Edition για την Ευρώπη. Το κλασικό «Τάπερ» μετονομάστηκε σε GT, το Limited Edition είναι εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής και έχει σχεδόν ξεπουλήσει, όμως η πλέον ενδιαφέρουσα έκδοση είναι η Sport Line.
Ειδοποιός διαφορά η αντικατάσταση της τεράστιας αεροτομής με ένα διακριτικό spoiler. Οι νέες ζάντες των 19 ιντσών περιβάλλονται από ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S, με μαλακότερα πλαϊνά προς όφελος της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Στο ίδιο μοτίβο και τα επιπλέον ηχομονωτικά υλικά, που χρησιμοποιούνται στον χώρο του πορτμπαγκάζ και τον «καθρέπτη». Το Type R Sport Line στοχεύει σε όσους θέλουν τις επιδόσεις και το στήσιμο του κορυφαίου Honda, χωρίς να αρέσκονται στην «απλώστρα» και το κυνήγι χρόνων σε πίστα.
Δείτε ακόμα: Γιατί το Honda Civic Type R έχει τόσα σπόιλερ;
Ό,τι χάνει σε downforce και κράτημα, το Sport Line το κερδίζει σε ποιότητα κύλισης, ησυχία και γενικότερη ευκολία χρήσης στην καθημερινή χρήση. Εσωτερικά και μηχανικά δεν υπάρχουν αλλαγές. Ο 2λιτρος VTEC Turbo αποδίδει 320 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 400 Nm στις 2.500-4.500 σ.α.λ., τροφοδοτώντας τους εμπρός τροχούς μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, ωστόσο, υπάρχουν διαφορές. Όχι στις επιδόσεις, όπου τελική και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα είναι κοινά με το GT (272 χλμ./ώρα και 5,8 δλ. αντίστοιχα), αλλά στα οικονομοτεχνικά.
Διαβάστε επίσης: Πόσο κάνει το Nissan GT-R στην Ελλάδα;
Παρότι διαθέτει περισσότερη μόνωση, το Sport Line είναι 10 κιλά ελαφρύτερο από το GT (1.395 αντί 1.405 κιλών). Κυριότερα, «τρώει» πολλή λιγότερη αντίσταση από τον αέρα λόγω μικρότερης αεροτομής. Κατά συνέπεια καταναλώνει 8,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 187 γρ.CO2/χλμ., τη στιγμή που το GT βρίσκεται στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. και 193 γρ.CO2/χλμ. Πιο οικονομικό είναι και στη «λυπητερή» των τελών κυκλοφορίας, αν και όταν πρέπει να πληρώσεις πάνω από 500 ευρώ ούτως ή άλλως, 26 ευρώ δεν κάνουν ιδιαίτερη διαφορά (519,86 ευρώ αντί 536,54).
Δείτε ακόμα: Ποιο SUV κάνει 53.000 ευρώ και έχει 116 άλογα;
Στο ταμείο, τα δυο Type R δεν διαφέρουν. Αμφότερα κοστολογούνται στις 55.750 ευρώ, ενώ διατίθεται ακόμα και η πιο βασική σε εξοπλισμό έκδοση, αντί 51.750 ευρώ. Το φθηνότερο Civic Type R δεν περιλαμβάνει πληροφόρηση τυφλού σημείου, εταζέρα, εσωτερικό καθρέπτη με αυτόματη σκίαση, ασύρματη φόρτιση κινητού και σύστημα πλοήγησης.