Σε μια διαδικτυακή παρουσίαση η ελληνική εισαγωγική εταιρεία της Kia μας παρουσίασε το νέο κι άκρως εντυπωσιακό Kia Sportage. Για όσους ενδιαφέρονται να το δουν από κοντά και γιατί όχι να το παραγγείλουν κιόλας, το νέο SUV της μάρκας βρίσκεται στις εκθέσεις της Kia από σήμερα κιόλας!
To όμορφο κι ολοκληρωτικά αλλαγμένο Kia Sportage είναι διαθέσιμο με τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις (Dynamic, Titanium και GT-Line) με την τιμή του να ξεκινάει από τα 29.990 ευρώ για την πρώτη έκδοση Dynamic με τον ήπια υβριδικό κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων, με τον εξοπλισμό να είναι υπερπλήρης. Αναλυτικότερα οι τιμές ανά έκδοση κι η διαθεσιμότητα κινητήρων:
Ολοκληρωτικά αλλαγμένο
Το 5ης γενιάς ολοκαίνουργιο Kia Sportage ξεχωρίζει με το δυναμικό σχεδιασμό του, ο οποίος αποτυπώνει στο 100% το νέο όραμα της Kia, βάζοντας δύσκολα στον ανταγωνισμό. Το αιχμηρό αμάξωμα του νέου Kia Sportage διακρίνεται με το πολύ έντονο εμπρός μέρος του, στο οποίο κυριαρχούν τα σχήματος μπούμερανγκ φώτα ημέρας LED, αλλά κι η πολύ μεγάλη μάσκα. Η πληθωρικότητα δεν σταματάει μόνο στο σχεδιασμό, αλλά συνεχίζεται και με τις διαστάσεις του αμαξώματος. Συγκεκριμένα το μήκος του Sportage αγγίζει τα 4.515 χλστ., το πλάτος τα 1.865 χλστ., το ύψος τα 1.645 χλστ., με το μεταξόνιο των 2.680 χλστ. να τοποθετεί το Sportage στο άνω άκρο της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV. Ιδιαίτερο σχεδιασμό έχει και το οπίσθιο τμήμα του Kia Sportage με τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα που «αγκαλιάζουν» υπέροχα τα πίσω φτερά κι ενώνονται με μια διακοσμητική λωρίδα, στοιχείο που ενισχύει το πλάτος του αυτοκινήτου.
Υψηλής τεχνολογίας και ποιότητας εσωτερικό
Ακόμα ένα σημείο υπεροχής του νέου Kia Sportage είναι το εσωτερικό του που είναι υπερσύγχρονο κι άκρως οδηγοκεντρικό. Μάλιστα όπως ανέφεραν οι άνθρωποι της Kia έχει σχεδιαστεί ειδικά για τους Ευρωπαίους, συνδυάζοντας προηγμένη τεχνολογία, premium χαρακτηριστικά και μοντέρνο στυλ. Εντός της καμπίνας ξεχωρίζει η ενσωματωμένη κυρτή οθόνη υγρών κρυστάλλων τελευταίας τεχνολογίας, αποτελούμενη από δύο επιμέρους υψηλής ευκρίνειας 12,3 ιντσών οθόνες. Η μια αφορά τον πίνακα οργάνων με οθόνη υγρών κρυστάλλων τελευταίας γενιάς με γραφικά απίστευτης ακρίβειας, ενώ εξίσου εντυπωσιακή είναι η οθόνη για το σύστημα infotainment. Επιπλέον το νέο Sportage επωφελείται με over the air αναβαθμίσεις λογισμικού και χαρτών, επιτρέποντας παράλληλα στους χρήστες να συνδέονται με το αυτοκίνητό τους από απόσταση μέσω της εφαρμογής smartphone Kia Connect, προσφέροντας πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως είναι το Kia Live Services, το Online Navigation, η Online αναγνώριση φωνής και η ενσωμάτωση ημερολογίου από το smartphone. Το ηλεκτρονικό χειρόφρενο είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ενώ αρκεί ένα πάτημα στην ενότητα Remote Monitoring της εφαρμογής Kia Connect, για να υπενθυμίσει αν οι πόρτες του αυτοκινήτου είναι κλειδωμένες και εάν τα παράθυρα είναι ανεβασμένα. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να εντοπίσει που το έχει παρκάρει. Κατασκευαστικά τώρα η καμπίνα του νέου Sportage αποτελείται από κορυφαία υλικά πολυτελή στην αφή και εξαιρετικά ανθεκτικά. Εντυπωσιακός αναμένεται να είναι κι ο ατμοσφαιρικός φωτισμός (με 64 αποχρώσεις), που δημιουργεί έναν ευχάριστο και φιλόξενο χώρο για όλους τους επιβάτες. Οι αεραγωγοί με την προσεκτική σχεδίαση και εμπνευσμένοι από το αλουμίνιο καθώς και η χαρακτηριστική διακοσμητική λωρίδα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών προσδίδουν στο ολοκαίνουργιο Sportage μια πολυτελή εικόνα.
Φουλ της ασφάλειας!
Η ασφάλεια ήταν η πρώτη προτεραιότητα κατά την φάση της εξέλιξης, του Sportage με τη μάρκα να προσφέρει ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα στην κατηγορία του. Πέρα από το ενισχυμένο αμάξωμα, με υψηλή στρεπτική ακαμψία, το νέο Sportage διαθέτει εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ενώ ξεχωρίζει και με τον κεντρικό αερόσακο στο εμπρός κάθισμα. Η νέα γενιά του Kia Sportage ενσωματώνει 18 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού για μέγιστη ασφάλεια του χειριστή, των επιβαινόντων αλλά και των άλλων χρηστών του δρόμου.
Πλούσια γκάμα κινητήρων!
Αντίστοιχα πληθωρική με το παρουσιαστικό του Kia Sportage είναι κι η γκάμα του νέου Sportage περιλαμβάνει μηχανικά σύνολα βενζίνης, πετρελαίου, ήπια υβριδικά, φουλ υβριδικά και Plug-in Hybrid. Στη χώρα μας βέβαια θα προσφέρεται μόνο με τις εξηλεκτρισμένες επιλογές του, όπου θα δούμε αναλυτικότερα παρακάτω. Ξεκινώντας με τους κινητήρες βενζίνης, συναντάμε τον 1.6 T-GDi των 150 ίππων και 250 Nm ροπής, που συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,3 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 189 χλμ./ώρα, με μέση κατανάλωση που αγγίζει τα 6,6 λτ./100 χλμ. κι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αγγίζουν τα 150 γρ./χλμ. Ο ίδιος κινητήρας ενσωματώνει και σύστημα Mild hybrid, με ισχύ 180 ίππων και 265 Nm ροπής. Σε αυτή την περίπτωση η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,8 δλ., με την τελική να ανέρχεται στα 201 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση φτάνει τα 6,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 τα 166 γρ./χλμ. Αμφότερα τα Mild Hybrid θα συνοδεύονται με το 6 iMT, ή το 7DCT κιβώτιο ταχυτήτων. Diesel είναι ο 1.6 CRDi mild hybrid, με 136 ίππους και έως 320 Nm ροπής. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός 6τάχυτου iMT, ή με αυτόματο 7άρι DCT. Ανάλογα την έκδοση επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4-11,7 δλ., φτάνει τα 180 χλμ./ώρα τελικής, καταναλώνει 4,8-5,9 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 127-154 γρ./χλμ. CO2.
Διαθέσιμος θα είναι κι ο 1.600άρης T-GDi, με 230 ίππους και 350 Nm ροπής (συνδυαστικά), με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 60 ίππους και 264 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με τη μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,49 kWh. Στάνταρ είναι το αυτόματο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων και από εκεί και πέρα υπάρχουν οι επιλογές του FWD και AWD. Το υβριδικό Sportage κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0/8,3 δλ. (FWD/AWD) και πιάνει τα 193 χλμ./ώρα τελικής. Η κατανάλωση βρίσκεται στα 5,5/6,2 λτ./100 χλμ. και το CO2 στα 125/140 γρ./χλμ. Στην κορυφή της γκάμας κινητήρων συναντάμε το Plug-in Hybrid μηχανικό σύνολο που αποτελείται από τον 1.6 T-GDi κινητήρα κι έναν ηλεκτροκινητήρα. Συνδυαστικά αποδίδει 265 ίππους και 350 Nm ροπής. Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 91 ίππους και 304 Nm ροπής, ενώ αντλεί ενέργεια από την μπαταρία ιόντων λιθίου των 13,8 kWh. Η μετάδοση γίνεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο, το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 8,2 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 191 χλμ./ώρα