Με το πρώτης γενιάς CX-5 που κυκλοφόρησε το 2012, η Mazda εισήγαγε τον Kodo σχεδιασμό και την τεχνολογία Skyactiv. Στη δεύτερη γενιά CX-5 του 2017, οι μηχανικοί της Mazda έφτιαξαν ένα SUV που ανέβασε τη σχεδιαστική και μηχανική φιλοσοφία Jinba Ittai στο επόμενο επίπεδο. Έχοντας συμπληρώσει την εισαγωγή του G-Vectoring Control (GVC), της πρώτης από τις τεχνολογίες Skyactiv-Vehicle Dynamic της Mazda, έγινε πιο άνετο, εκλεπτυσμένο και με μεγαλύτερη ευελιξία. Στη συνέχεια, οι διαδοχικές ενημερώσεις βασίστηκαν στα πολλά και διαφορετικά πλεονεκτήματα του μοντέλου δεύτερης γενιάς.
Με πολλές αναβαθμίσεις
Πολλά εσωτερικά στοιχεία σχεδιασμού έχουν αναβαθμιστεί για να βελτιώσουν την ποιότητα τόσο του περιβάλλοντος της καμπίνας όσο και της τεχνολογίας HMI (Human-Machine Interface). Η συνδεσιμότητα έχει εξελιχθεί και υποστηρίζει τόσο το Apple CarPlay® όσο και το Android Auto™, καθώς και τις πιο πρόσφατες λειτουργίες MyMazda App Connected Services. Επιπλέον, διατίθεται μια ψηφιακή οθόνη 360 μοιρών με τέσσερις κάμερες για να βοηθήσει τους ελιγμούς σε στενούς χώρους.
Οι αναβαθμίσεις των κινητήρων, της ανάρτησης, του συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση και η υιοθέτηση του G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) έχουν βελτιώσει τη δυναμική οδήγηση του CX-5, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Ενώ, οι περαιτέρω βελτιώσεις στις επιδόσεις NVH και στις τεχνολογίες ασφάλειας i-Activsense συνέβαλαν στην εδραίωση του CX-5 ως ένα κομψό, ζωηρό και έξυπνο όχημα στην SUV κατηγορία, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία οδήγησης.
Το ανανεωμένο CX-5 διαθέτει βελτιώσεις στον σχεδιασμό αλλά και στην πρακτικότητα του οχήματος, με επιλογή λειτουργίας οδήγησης Mi-Drive, περαιτέρω βελτιώσεις δυναμικής οδήγησης και διευρυμένη γκάμα χαρακτηριστικών ασφαλείας. Το CX-5 έχει εξελιχθεί σε βασικό μοντέλο για τη Mazda, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 26% των ετήσιων ευρωπαϊκών πωλήσεων της εταιρείας. Με 365.135 πωλήσεις το 2022, ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως στην γκάμα της Mazda.
Το CX-5 κινείται από μια σειρά κινητήρων Skyactiv βενζίνης, με επιλογή είτε του μηχανικού εξατάχυτου Skyactiv-MT της Mazda, ή των εξατάχυτων αυτόματων κιβωτίων Skyactiv-Drive και την τελευταία γενιά του έξυπνου συστήματος 4κίνησης i-Activ (AWD), της Mazda. Το έξυπνο σύστημα Mazda MHybrid της εταιρείας αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλους τους βενζινοκινητήρες. Συμπαγές και αποδοτικό, το ήπιο υβριδικό σύστημα διαθέτει ενσωματωμένη γεννήτρια – κινητήρας με ιμάντα (ISG), και μπαταρία ιόντων λιθίου 24 V. Εξασφαλίζει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου ανακτώντας την ενέργεια που εκλύεται κατά την επιβράδυνση και τροφοδοτώντας το ISG, που λειτουργεί υποβοηθητικά στον κινητήρα εσωτερικής καύσεως.
Το CX-5 του 2023 διατηρεί όλα τα πρότυπα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας που περιμένει κανείς από κάθε Mazda. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη σειρά προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας i-Activsense της εταιρείας, που υποστηρίζουν τον οδηγό, και προσφέρουν κορυφαίες στην κατηγορία, επιδόσεις ενεργητικής ασφάλειας.
Τρεις νέες εκδόσεις
Διατηρώντας τον εξωτερικό σχεδιασμό από το 2022, φέτος το CX-5 εισάγει τρεις πρόσθετες κατηγορίες μοντέλων στη γκάμα –Newground, Homura και Takumi– όπου η κάθε μία ενσωματώνει διακριτικές διαφορές, προκειμένου να καθορίσουν τους ξεχωριστούς χαρακτήρες τους.
Η έκδοση Newground διαθέτει ασημένιες προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος του εμπρός και πίσω προφυλακτήρα και στα μαρσπιέ των θυρών, μαύρα καλύμματα στους πλευρικούς καθρέφτες, φωσφοριζέ διακοσμητικά στην εμπρός γρίλια και ακτινωτές ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Στο εσωτερικό διαθέτει σουέτ ταπετσαρίες και πράσινες ραφές.
Η έκδοση Homura διαθέτει σπορ μαύρο φινίρισμα στην εμπρός γρίλια, μαύρη χαρακτηριστική εμπρός πτέρυγα, μαύρο κάτω μέρος προφυλακτήρα, μαύρες επενδύσεις στα φρύδια των φτερών και στα μαρσπιέ των θυρών που χαρίζουν στο μοντέλο μία πιο σπορ εμφάνιση. Οι ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών είναι βαμμένες σε μαύρη μεταλλική απόχρωση, και η εμπρός γρίλια περιλαμβάνει κόκκινα διακοσμητικά στοιχεία. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν οι κόκκινες ραφές τα μαύρα δερμάτινα καθίσματα, το δερμάτινο τιμόνι, ο μοχλός ταχυτήτων και τα πάνελ των θυρών. Οι ταπετσαρίες των καθισμάτων διαθέτουν επένδυση δερματίνης, με σουέτ κεντρικό τμήμα και κόκκινες εμφανείς ραφές.
Η έκδοση Takumi προσφέρεται σε μονόχρωμο εξωτερικό, που αναδεικνύει την ομορφιά των δυναμικών μορφών της σχεδίασης Kodo. Η έντονη γυαλιστερή βαφή των φωτεινών ασημί ζαντών αλουμινίου των 19 ιντσών, τονίζει τη συμπαγή εμφάνιση του μοντέλου. Το εσωτερικό διαθέτει επένδυση από δέρμα Nappa και την πολυτέλεια των επενδύσεων από γνήσιο ξύλο στο ταμπλό και τα πάνελ των μπροστινών και πίσω θυρών.
Με τιμή από 28.128 ευρώ
Το ανανεωμένο 2023 Mazda CX-5 είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με τιμές να ξεκινάνε από 28.128 ευρώ στην αρχική έκδοση 2.0 e-Skyactiv G 165 hp Prime Line. Τιμή αν μη τι άλλο άκρως ανταγωνιστική, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα SUV με 165 άλογα και μήκους 4.575 χιλιοστών. Ακόμα και οι επόμενες εκδόσεις Centre-Line (από 31.003 ευρώ) και Centre-Line Coco (32.878 ευρώ) δεν είναι ακριβές. Με το αυτόματο κιβώτιο 6ΑΤ εκκινεί από 33.503 ευρώ το Centre-Line, ενώ η ίδια έκδοση με 4κίνηση κοστίζει από 33.794 ευρώ (από 36.407 ευρώ το 6AT AWD). Πιο πάνω τοποθετείται το 2.0 e-Skyactiv G 192 hp 6ΑΤ, το οποίο εκκινεί από 39.563 ευρώ, ή από 42.193 ευρώ το 6AT AWD.