Σε μια εξαιρετική διαδικτυακή και παγκόσμια παρουσίαση, η γερμανική μάρκα μας αποκάλυψε τα εντυπωσιακά Q4 e–tron και Q4 Sportback e–tron, τα πρώτα ηλεκτρικά compact SUV της.
Τα Q4 e–tron και Q4 Sportback e–tron, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Audi αποτυπώνουν το μέλλον σε ότι αφορά τη σχεδιαστική γλώσσα των ηλεκτρικών της μοντέλων, φέρνοντας στην παραγωγή τα πρωτότυπα που είχε παρουσιάσει στις αρχές του 2019. Ο σχεδιασμός των μοντέλων είναι αρκετά φουτουριστικός, με εντυπωσιακές αναλογίες, με τις αιχμηρές ακμές, να σμιλεύονται άριστα με τις όμορφες καμπύλες των αμαξωμάτων. Στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει η μεγάλη Singleframe κλειστή μάσκα με τα αιχμηρά LED φωτιστικά σώματα (προαιρετικά είναι διαθέσιμοι προβολείς LED Matrix). Πηγαίνοντας προς το πίσω μέρος, εκεί περισσότερα επιφωνήματα θαυμασμού προκαλεί το Q4 Sportback e–tron με την ιδιαίτερα χαμηλή γραμμή οροφής, τονίζοντας το κουπέ σχήμα που θέλουν να προσδίδουν οι σχεδιαστές της Audi στα Sportback μοντέλα τους. Τέλος, στο πίσω μέρος, μια λωρίδα φωτός συνδέει τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους. Σε ότι αφορά τις εξωτερικές διαστάσες, το Q4 e-tron έχει μήκος 4.590 χλστ., πλάτος 1.865 χλστ, ύψος 1.613 χλστ. με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2,76 μέτρα.
Πέρα από την εμφάνιση ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στην αεροδυναμική, μιας και κι ο συντελεστής οπισθέλκουσας στο Q4 e–tron αγγίζει το 0,28 ενώ στο Sportback φτάνει σε ακόμη χαμηλότερη τιμή, μόλις 0,26. Εξίσου πρωτοποριακή είναι η δυνατότητα που έχει ο οδηγός να επιλέγει μεταξύ τεσσάρων φωτιστικών υπογραφών για το αυτοκίνητο, από το σύστημα αφής MMI. Τα μοντέλα προσφέρονται σε οκτώ διαφορετικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένης της νέας μεταλλικής απόχρωσης aurora. Τέλος, οι ζάντες έχουν διάσταση από 19 έως 21 ίντσες και χαρακτηρίζονται από διάφορα αεροδυναμικά σχέδια!
Άνετο, ποιοτικό και τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό
Η χρήση της πλατφόρμας ΜΕΒ (η γνωστή αρθρωτή πλατφόρμα του Volkswagen Group για τα ηλεκτροκίνητα) επέτρεψε στην Audi να αξιοποιήσει στο έπακρο κάθε εκατοστό, προς όφελος των επιβαινόντων. Ταυτόχρονα οι σχεδιαστές προίκισαν τα νέα ηλεκτρικά τους μοντέλα πέρα από ευρυχωρία και με πλήθος τεχνολογίας.
Ο πίνακας οργάνων, στραμμένος προς τον οδηγό, ενσωματώνει δύο οθόνες, οι οποίες είναι ταυτόχρονα σχεδιαστικά στοιχεία, ενώ εντυπωσιακό είναι το διακοσμητικό πλαίσιο επένδυσης στην πλευρά του συνοδηγού, το οποίο διατίθεται προαιρετικά με ένα καινοτόμο «τεχνητό ύφασμα» που περιέχει ένα ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών. Ο τεχνολογικός χαρακτήρας των νέων Q4 e–tron ενισχύεται από το νέο τιμόνι με τις επιφάνειες αφής, μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να ελέγξει το γνωστό μας ψηφιακό πίνακα οργάνων, το Virtual Cockpit της Audi. Το Infotainment και η πλοήγηση λειτουργούν κυρίως χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη αφής MMI, με διάσταση 10,1 ιντσών (προαιρετικά θα φτάνει τις 11,6 ίντσες) ενώ διαθέσιμες είναι και φωνητικές εντολές!
Στον προαιρετικό εξοπλισμό των Audi Q4 e–tron και Q4 e–tron Sportback εντάσσεται ακόμα μια σημαντική καινοτομία: το head-up επαυξημένης πραγματικότητας. Προβάλλει τις πληροφορίες που παρέχονται από ορισμένα από τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και τα σύμβολα πλοήγησης στον πραγματικό εξωτερικό κόσμο, στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Αυτές οι πληροφορίες αποτυπώνονται δυναμικά σε έναν ευρύ χώρο, όπου εμφανίζονται ως μια αιωρούμενη εικόνα σε απόσταση περίπου δέκα μέτρων ή περισσότερο από τον οδηγό. Η καμπίνα διακρίνεται επίσης και για τους άφθονους χώρους αποθήκευσης μικροαντικειμένων που μαζί με το ντουλαπάκι φτάνουν τα 24,8 λίτρα. Τέλος, ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 520 λίτρα ή 1.490 λτ. εάν τα καθίσματα πέσουν.
Δυνατά ηλεκτρικά μοτέρ!
Πάμε τώρα στο ζουμί της υποθέσεως που αφορά τα ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα των εντυπωσιακών Audi. Και για τους δύο τύπους αμαξωμάτων, η γερμανική μάρκα προσφέρει δύο εκδόσεις μπαταρίας και τρεις εκδόσεις ισχύος. Η μπαταρία με 9 κυψέλες για το Q4 35 e-tron έχει καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 52 kWh, ενώ η μεγαλύτερη μπαταρία στα Q4 40 e-tron και Q4 50 e-tron quattro έχει 12 κυψέλες και χωρητικότητα 77 kWh. Το Q4 35 e–tron και το Q4 40 e–tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, με ισχύ 170 ίππων και 204 ίππων αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες για την ηλεκτρική τετρακίνηση quattro. Προσφέρουν μέγιστη ισχύ 299 ίππων, η οποία εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Για μεγαλύτερο βαθμό ενεργειακής απόδοσης, ο κινητήρας στον μπροστινό άξονα ενεργοποιείται μόνο όταν απαιτείται υψηλή ισχύς ή ισχυρή πρόσφυση. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά την οδήγηση είναι η έξυπνη ανάκτηση, η οποία ενσωματώνει επίσης πλοήγηση και τοπογραφικά δεδομένα. Η προαιρετική αντλία θερμότητας χρησιμοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από τις μονάδες υψηλής τάσης και τον αέρα περιβάλλοντος για τον έλεγχο του κλίματος στο εσωτερικό. Αυτό συμβάλλει στην αύξηση του βαθμού ενεργειακής απόδοσης, ειδικά σε μεγαλύτερες διαδρομές. Σε ότι αφορά την αυτονομία τώρα, αυτή μπορεί να αγγίξει τα 520 χλμ. κατά WLTP.
Τα δύο νέα ηλεκτρικά SUV της Audi μπορούν να φορτιστούν με διάφορα επίπεδα ισχύος είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) ή συνεχές ρεύμα (DC) ανάλογα με την μπαταρία. Η μπαταρία μπορεί να δεχθεί έως και 7,4 kW φόρτιση AC και έως 100 kW όταν χρησιμοποιείται φόρτιση υψηλής ισχύος με συνεχές ρεύμα. Ως στάνταρ, η μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει έως και 11 kW με AC και έως και 125 kW για φόρτιση υψηλής ισχύος. Σύμφωνα με τη γερμανική μάρκα με 10 λεπτά στην πρίζα αποκτάται αυτονομία 130 χλμ.
Προαιρετικά, προσφέρεται σπορ ανάρτηση για όλες τις εκδόσεις Q4 e-tron που χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά (στάνταρ χαρακτηριστικό στην S line). Επιπλέον, μπορεί να εγκατασταθεί το σύστημα Audi drive select με διαφορετικά προφίλ οδήγησης (στάνταρ στο Sportback), όπως και το προοδευτικό τιμόνι, το οποίο λειτουργεί όλο και πιο άμεσα καθώς αυξάνεται η γωνία διεύθυνσης (ως στάνταρ στα μοντέλα quattro). Η ανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης – μια επιλογή για όλες τις εκδόσεις κινητήρων – παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία κατά την κίνηση. Τα compact ηλεκτρικά SUV της Audi ενσωματώνουν πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού ως στάνταρ, όπως το predictive efficiency assist (προγνωστική υποβοήθηση ενεργειακής απόδοσης), που υποστηρίζει ένα στυλ οδήγησης που βελτιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας. Εντυπωσιακό είναι και το adaptive cruise assist, το οποίο βοηθά τον οδηγό με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση σε ολόκληρο το εύρος ταχύτητας, προσδίδοντας στοιχεία αυτόνομης οδήγησης. Οι κάμερες surround view είναι μια εξαιρετικά μεγάλη βοήθεια κατά την οδήγηση στην πόλη και κατά τη στάθμευση.
Το Audi Q4 e-tron θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του καλοκαιριού, με τα μοντέλα Sportback να ακολουθούν προς τα τέλη του. Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής στην ελληνική αγορά θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα του μοντέλου.