Η Mercedes-Benz έδωσε στη δημοσιότητα για πρώτη φορά στον κόσμο ένα τεστ σύγκρουσης μεταξύ δύο αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με αυστηρότερα κριτήρια από αυτά που ορίζει το Euro NCAP.
Ο εν λόγω ανεξάρτητος οργανισμός πραγματοποιεί τις δοκιμές μετωπικής πρόσκρουσης χρησιμοποιώντας ένα τροχήλατο όχημα 1.400 κιλών με μια κυψελωτή παραμορφούμενη μπαριέρα, που αναπαριστά το εμπρός τμήμα ενός άλλου οχήματος. Το αυτοκίνητο δοκιμής και το όχημα του Euro NCAP συγκρούονται με 50 χλμ./ώρα με το 50% της επιφάνειάς τους, από την πλευρά του οδηγού. Ωστόσο, αυτό το πρότυπο παρόλο που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά πριν από τρία χρόνια, θα πρέπει στο κοντινό μέλλον να αναθεωρηθεί, γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ βαρύτερα.
Η Mercedes-Benz χρησιμοποίησε δύο πραγματικά αυτοκίνητα, το μικρότερο ηλεκτρικό SUV μοντέλο της EQA βάρους 2,2 τόνων και το μεγαλύτερο, την EQS SUV των 3 τόνων! Επιπλέον ανέβασε την ταχύτητα πρόσκρουσης στα 56 χλμ./ώρα, που σημαίνει ότι η συνολική ενέργεια πρόσκρουσης ήταν σημαντικά υψηλότερη από τα τεστ του Euro NCAP. Οι ζημιές που υπέστησαν τα δύο SUV ήταν εκτεταμένη στο εμπρός τμήμα τους, όπως ο κλωβός ασφαλείας των επιβατών παρέμεινε ανέπαφος και οι πόρτες μπορούσαν να ανοίξουν. Σε μια αντίστοιχη πραγματική περίπτωση, οι επιβάτες θα έβγαιναν από τα οχήματά τους χωρίς βοήθεια ή σοβαρούς τραυματισμούς.
Όλος ο εξοπλισμός ασφαλείας, όπως οι αερόσακοι και οι εντατήρες ζωνών με περιοριστές δύναμης ζώνης, λειτούργησαν όπως έπρεπε. Η δοκιμή σύγκρουσης στο Τεχνολογικό Κέντρο του Ομίλου για την Ασφάλεια Οχημάτων στο Sindelfingen καταδεικνύει τη φιλοσοφία της πραγματικής ασφάλειας της Mercedes-Benz: Να κατασκευάζει αυτοκίνητα που αντέχουν όχι μόνο σε καθορισμένα σενάρια δοκιμών σύγκρουσης, αλλά και σε πραγματικά ατυχήματα. Εξάλλου η Mercedes-Benz έχει αναπτύξει μια πολλαπλή προστασία για τα ηλεκτρικά της οχήματα, λόγω της υψηλής τάσης και της χρήσης των μπαταριών. Μεταξύ αυτών είναι η ξεχωριστή αρνητική και θετική καλωδίωση και ένα σύστημα αυτοελέγχου της υψηλής τάσης, το οποίο απενεργοποιείται αυτόματα σε περίπτωση ισχυρής σύγκρουσης.
Παρακολουθείστε παρακάτω το crash test: