Εδώ και χρόνια τα crash tests έχουν εξελιχθεί σε διαγωνισμό συλλογής αστεριών. Οι επιδόσεις των νέων μοντέλων στις δοκιμές πρόσκρουσης έχουν ανέβει τόσο πολύ, ώστε έχουμε φτάσει σε σημείο να μας προξενεί εντύπωση όταν βλέπουμε κάτω από 5 ή 4 αστέρια. Αυτά για τα δεδομένα του Euro NCAP, όμως. Σε άλλες αγορές του κόσμου ωστόσο, κυκλοφορούν αυτοκίνητα και εκδόσεις που όχι μόνο βλέπουν τις πεντάστερες επιτυχίες με το κιάλι, αλλά δεν μπορούν να αποσπάσουν ούτε καν 1 αστέρι!
Οι πιο πρόσφατοι «κουλουράδες» ανήκουν στη γκάμα της Fiat Λατινικής Αμερικής και την κατηγορία των μικρομεσαίων. Τα Argo (χάτσμπακ) και Cronos (η σεντάν εκδοχή του Argo) κυκλοφορούν στο νότιο ημισφαίριο από το 2017 και 2018 αντίστοιχα, έχοντας υποβληθεί σε φρεσκάρισμα πριν λίγους μήνες. Εξ ου και η συμμετοχή τους στα crash tests του Latin NCAP, με τα αποτελέσματά τους ωστόσο να θυμίζουν περισσότερο… 1997. Αμφότερα σκόραραν ένα στρογγυλότατο μηδενικό στην προστασία ενηλίκων, επιφέροντας αντίστοιχα ανύπαρκτη συλλογή αστεριών.
Τα δυο Fiat «χαντακώθηκαν» από την προστασία πεζών και τα συστήματα ασφαλείας, καθώς δεν διαθέτουν στο στάνταρ εξοπλισμό ούτε σύστημα ελέγχου ευστάθειας, ούτε αυτόματο φρενάρισμα, ούτε καν πλευρικούς αερόσακους. Εννοείται δεν υπάρχει κάποιο είδος ανίχνευσης πεζών, οπότε η σούμα είχε σαν αποτέλεσμα 0 βαθμούς και 0 αστέρια στις συγκεκριμένες δοκιμασίες, με τις επιδόσεις στην προστασία των πεζών να είναι οι χαμηλότερες που έχει μετρήσει ο Latin NCAP. Βέβαια, μόλις το 2020 μπήκε αυτή η δοκιμασία στις εκεί αξιολογήσεις.
Τα αποτελέσματα σε πεζούς και επικουρικά συστήματα επί της ουσίας «ακύρωσαν» αυτά στις δοκιμές πρόσκρουσης, που είχαν πετύχει το 2019 τα δυο μοντέλα. Τότε, τα Argo/Cronos είχαν αποσπάσει 3 αστέρια στην προστασία ενηλίκων. Ο συμψηφισμός με τις δυο νέες αξιολογήσεις, όμως, κυριολεκτικά μηδένισε τα ποσοστά τους. Στην προστασία παιδιών, αντίθετα, τα πήγαν ασύγκριτα καλύτερα, συγκεντρώνοντας 4 αστέρια.