Το AI θερίζει θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία

Από όταν βγήκε στις αίθουσες ο πρώτος «Εξολοθρευτής», το 1984, ο ανθρώπινος νους δεν σταμάτησε στο πίσω μέρος του να βλέπει τις μηχανές και σαν απειλή. Σαράντα χρόνια μετά το ρεσιτάλ του Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ (και του Τζέιμς Κάμερον), οι δυσοίωνες προβλέψεις βγαίνουν σιγά-σιγά πραγματικότητα. Μπορεί ακόμα να μην μας σημαδεύει με πυρηνικά, όπως στο Terminator 2, όμως το AI σίγουρα έχει αρχίσει να «βομβαρδίζει» τις θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές του χώρου, με συνεργασίες που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις Tesla, VW, Stellantis, GM και Ford, ανακοίνωσε την περικοπή 10.000 θέσεων εργασίας στην Ευρώπη εντός της επόμενης τετραετίας, λόγω τεχνολογίας. Η Forvia, νο1 προμηθευτής εσωτερικών και 7ος μεγαλύτερος παγκοσμίως στην αυτοκίνηση, αυτή τη στιγμή διατηρεί ένα προσωπικό 75.500 ατόμων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Μέχρι το 2028 όμως, στόχος είναι να μειώσει τον αριθμό κατά 13%. Ποιος θα πάρει τη θέση των εργαζομένων; Η τεχνητή νοημοσύνη και τα ρομπότ.

Η γαλλική εταιρία προγραμματίζει να περικόπτει 2.000-2.500 θέσεις εργασίας κάθε χρόνο, δίνοντας περισσότερες πρωτοβουλίες και καθήκοντα σε συστήματα AI. Απώτερος σκοπός δεν είναι άλλος από τη μείωση του κόστους, μέσω της βελτιστοποίησης των διαδικασιών παραγωγής και των εργασιών μηχανογράφησης, αλλά και του τομέα της έρευνας-ανάπτυξης. Ο Olivier Durand, CEO της Forvia, προσπάθησε να δώσει μια διαφορετική εικόνα, λέγοντας: «Σχέδιό μας δεν είναι να καταστήσουμε 10.000 κόσμου περιττό, αλλά να διασφαλίσουμε πως οι προσλήψεις θα περιοριστούν στις απολύτως απαραίτητες». Όσο και να το «μακιγιάρει», ωστόσο, δεν παύουμε να μιλάμε για απολύσεις – και μάλιστα μαζικές.

Σύμφωνα με τους Γάλλους η μείωση του εργατικού δυναμικού θα εξοικονομήσει περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ξεκινώντας από το 2028. Παράλληλα τονίζουν την ανάγκη προσαρμογής στις τρέχουσες κλιματικές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά μένοντας ανταγωνιστική και βελτιώνοντας την κερδοφορία της στην Ευρώπη, απεξαρτώμενη σταδιακά από την Κίνα. Πέρσι, πάντως, μια χαρά τα πήγε, καταγράφοντας έσοδα 27,25 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ για φέτος οι προβλέψεις κάνουν λόγο για 27,5 έως 2Αναμένει να δημιουργήσει μεταξύ 27,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (29,6 δισεκατομμύρια δολάρια) έως 28,5 δισεκατομμύρια ευρώ (30,6 δισεκατομμύρια δολάρια) σε πωλήσεις φέτος, παρόμοια με τα 27,25 δισεκατομμύρια ευρώ (29,3 δισεκατομμύρια δολάρια) που πέτυχε πέρυσι.

Get it on Google Play Download on the App Store