H απόφαση της BMW να παρουσιάσει την 2 Active Tourer -και μετά την 7θέσια Gran Tourer– το 2014, ξένισε αρκετούς. Οι Βαυαροί επέλεξαν να λανσάρουν ένα νέο μοντέλο, σε μια κατηγορία που οδεύει προς την εξαφάνιση. Κάποιοι δικαιολόγησαν το γεγονός, λέγοντας πως έπρεπε να υπάρχει αντίπαλο δέος κόντρα στον «αιώνιο». Όμως η Μercedes B-Class είναι μαζί μας από το 2005. Οπότε να εμφανίσεις τον ανταγωνιστή μια δεκαετία αργότερα, δεν έχει ιδιαίτερη λογική.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή BMW 218i Active Tourer 1.5 λτ. 140 PS
Οι υπεύθυνοι από Βαυαρία μεριά υποστήριζαν πως η Active Tourer ανέλαβε να φέρει νέους αγοραστές στην μάρκα. Κάτι που, όπως δείχνουν τα νούμερα, πέτυχε. Ωστόσο η τάση της εποχής επιτάσσει SUV. Οπότε το μέλλον δεν έχει χώρο για την πολυμορφική Σειρά 2, με τον αντιπρόεδρο παραγωγής της BMW, Peter Henrich, να δηλώνει σε Μέσα της Αγγλίας πως η Active Tourer δεν πρόκειται να δει 2η γενιά. Ο αντικαταστάτης -αν υπάρξει- θα είναι κάποιου είδος crossover, κατά πάσα πιθανότητα μια εκδοχή της νέας Σειράς 1.
Να σημειωθεί πως οι πωλήσεις των 2 Active και Gran Tourer σημειώνουν συνεχόμενη πτώση, όπως και όλα τα μοντέλα της κατηγορίας εξάλλου. Το 2016 ήταν η καλύτερη χρονιά για την πολυμορφική BMW, με 100.502 κομμάτια στην Ευρώπη. Το 2017 μειώθηκαν στις 85.255 μονάδες, ενώ πέρσι δεν ξεπέρασε ούτε τις 70.000 (68.367). Ο φετινός ρυθμός προβλέπει ακόμα χαμηλότερα νούμερα, που ενδεχομένως να κυμανθούν κάτω από τις 60.000. Οπότε το τέλος, με την επιβολή του νόμου της αγοράς, είναι αναπόφευκτο.
Διαβάστε επίσης: Δυναμική πρακτικότητα για τη νέα BMW Σειρά 3 Touring
Κατά πάσα πιθανότητα τα βαυαρικά MPV να μας αποχαιρετήσουν σε 2 χρόνια, καθότι μόλις πέρσι ανανεώθηκαν.