Κυρώσεις είπατε; «Κανένα πρόβλημα» απαντά η Ρωσία, της οποίας το άνοιγμα προς την Κίνα παρουσιάζει άμεσα οφέλη και μάλιστα δημιουργεί πονοκεφάλους στη Σαουδική Αραβία. Τα αίτια; Μα φυσικά, το πετρέλαιο.
Οι Ρώσοι προσπέρασαν τους Άραβες στην προμήθεια «μαύρου χρυσού» προς τον βιομηχανικό και εμπορικό Γολιάθ, καθώς σύμφωνα με τα δεδομένα της διοίκησης τελωνείων στην Κίνα, εισήχθησαν στη χώρα 15,68 τόνοι αργού πετρελαίου το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου. Η αντίστοιχη συνεισφορά των Αράβων ήταν 13,92 τόνοι, κάτι που σημαίνει πως η «αρκούδα» άφησε στη δεύτερη θέση τις «καμήλες» και έγινε ο Νο1 προμηθευτής πετρελαίου, σε μια από τις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη. Τίτλος που για όλη την περσινή σεζόν άνηκε στη Σαουδική Αραβία, αποστέλλοντας 87,49 τόνους αργού το 2022. Διαφορετικά, μιλάμε για 1,75 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
Η Ρωσία ήταν στη δεύτερη θέση πέρσι, με 86,2 εκατ. τόνους, αλλά όλα δείχνουν πως φέτος η κατάσταση θα ανατραπεί. Ήδη, οι 15,68 τόνοι του πρώτου διμήνου αντιστοιχούν σε 1,94 εκατ. βαρέλια ημερησίως και αύξηση 23,8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του ’22 (1,57 εκατ. βαρέλια). Στον αντίποδα, η Σαουδική Αραβία είδε το ποσοστό της να πέφτει κατά περίπου 10% (1,75 εκατ. βαρέλια την ημέρα, αντί 1,81 εκατ. πέρσι). Μια αλλαγή σκηνικού, εν πολλοίς οφειλόμενη στην εξαιρετική τιμή που πουλάνε οι Ρώσοι το πετρέλαιο στην Κίνα, με μια σημαντικότατη έκπτωση 8 δολαρίων ανά βαρέλι.
Στις υπόλοιπες θέσεις, και πολύ μακριά από Ρωσία – Σαουδική Αραβία, το Ιράκ ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος εξαγωγέας πετρελαίου στην Κίνα για τον Γενάρη-Φλεβάρη, με 9,62 εκατομμύρια τόνους (μείωση 4% από πέρυσι), τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ακολουθούν με 6,58 εκατ. τόνους (+11,5%) και η Βραζιλία κλείνει την πρώτη πεντάδα, με εντυπωσιακή αύξηση 46% συγκριτικά με το πρώτο δίμηνο του 2022 (6,27 εκατ. τόνους φέτος).