Νέα κατηγορία με φθηνά ευρωπαϊκά ηλεκτρικά από την Ε.Ε.

  • vw-id
  • Renault Twingo 2025 (8)
  • 2026-dacia-spring (3)
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/12/vw-id-12.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/11/Renault-Twingo-2025-8.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/10/2026-dacia-spring-3.jpg

 

Τον πανικό έχουν σπείρει οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Ευρώπη, αναγκάζοντας την Κομισιόν άρον-άρον σε λήψη νέων μέτρων προκειμένου να τους αποκρούσει. Τώρα δεν εξετάζουμε δασμούς ή φορολογικά αντικίνητρα, που είδαμε πόσο «αποτελεσματικά» αποδείχθηκαν. Οι νομοθέτες φαίνεται πως έβαλαν μυαλό και συνειδητοποίησαν ότι ό μόνος τρόπος να κοντραριστεί η Κίνα, είναι στο πεδίο των πωλήσεων. Εξ ου και η δημιουργία μιας νέας κατηγορίας ηλεκτρικών, με αρχική τιμή τις 15.000-20.000 ευρώ.

Τα μοντέλα του νεοσύστατου segment M1E θα πρέπει να εκτείνονται σε μήκος το πολύ μέχρι 4,2 μέτρα, οπότε μιλάμε για πολύ μεγαλύτερα σε σχέση με τα kei cars που διαπρέπουν στην Ιαπωνία (3,4 μέτρα). Το εν λόγω όριο μπήκε, βέβαια, ώστε να μπορούν οι κατασκευαστές να σχεδιάσουν οχήματα που θα εμπίπτουν στο πιο εμπορικό σκέλος της Ευρώπης, ήτοι τα B-SUV. Ταυτόχρονα «πιάνει» και τα σουπερμίνι (βλέπε νέο VW ID. Polo), τα οποία κατά συντριπτική πλειοψηφία θα συνεχίσουν να υφίστανται ως αμιγώς EV. Οι προδιαγραφές M1E διασφαλίζουν πως αφενός μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της Γηραιάς Ηπείρου δεν θα εξαφανιστεί, αφετέρου θα διατηρηθεί σε ένα ελκυστικό κοστολόγιο για τους αγοραστές. Βασικότατο, αν θέλουν οι Ευρωπαίοι να ανταγωνιστούν την Κίνα.

Τα M1E δεν περιορίζονται μόνο στις αυτοκινητοβιομηχανίες ευρωπαϊκής προέλευσης, ωστόσο θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι ευρωπαϊκής κατασκευής. Κάθε μοντέλο M1E θα πρέπει να συναρμολογείται σε κάποια από τις 27 χώρες – μέλη της Ε.Ε., ασχέτως καταγωγής του κατασκευαστή. Ούτως ή άλλως οι περισσότεροι Ιάπωνες, Κορεάτες και η εξ Αμερικής ορμώμενη Tesla (και η Ford, αν και τυπικά είναι ευρωπαϊκή λόγω γερμανικού τμήματος) διατηρούν εργοστάσια στην Ευρώπη, οπότε δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα. Για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, εξετάζεται το «πάγωμα» των προδιαγραφών για 10 χρόνια, ώστε να μπορούν οι εταιρίες να κάνουν μακροπρόθεσμα πλάνα. Συν τοις άλλοις θα παρέχονται πολλές επιδοτήσεις, προκειμένου το τελικό κόστος αγοράς να πέφτει κάτω από το όριο των 20.000 ευρώ και να πλησιάζει περισσότερο προς τις 15.000 ευρώ, αν και ακόμα το ακριβές τιμολογιακό «βεληνεκές» είναι υπό συζήτηση.

Get it on Google Play Download on the App Store