Η Ford εντείνει την ηλεκτροποίηση της γκάμας στην Ευρώπη, σχεδιάζοντας την κατάργηση κάθε θερμικού μοτέρ μέσα στα επόμενα 9 χρόνια. Το πρώτο βήμα αφορά την προσφορά αποκλειστικά plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων σε ορίζοντα πενταετίας.
Το «Μπλε Οβάλ» σκοπεύει να πουλά μόνο αυτούς τους δυο τύπους αυτοκινήτων μέχρι το 2026, ανοίγοντας το δρόμο για το επόμενο και πιο ριζικό στάδιο: αυτό της πλήρους ηλεκτροποίησης. Ανάλογα πλάνα υπάρχουν και για τα επαγγελματικά, αλλά σε πιο αργούς ρυθμούς. Μέχρι το 2030, η Ford εκτιμά πως οι πωλήσεις τους θα αντιπροσωπεύουν κατά 2/3 plug-in και EV, αλλά προς το παρόν δεν ανακοινώνεται κάτι για υποχρεωτική μετάβαση στο ρεύμα, όπως τα επιβατηγά. Πάντως, μέχρι το 2024 Transit και Tourneo θα αποκτήσουν ηλεκτρικές εκδόσεις.
Κατά συνέπεια, η επόμενη γενιά των Fiesta και Focus αποκτούν ιστορική σημασία, καθώς θα είναι τα τελευταία Ford με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επίσης, ακόμα πιο δυσάρεστα είναι τα νέα για τους petrolheads. Προφανώς εκδόσεις SΤ και RS θα πάνε περίπατο μετά το 2030, τουλάχιστον όπως τις έχουμε αγαπήσει. Επιπλέον, η ανακοίνωση για διάθεση αποκλειστικά ηλεκτρικών σημαίνει πως Mustang στην Ευρώπη, θα έχουμε μόνο τη Mach-E. Εκτός κι αν εξελίξει ηλεκτρική βερσιόν της παραδοσιακής Mustang η Ford Αμερικής, στην επόμενη γενιά του pony car.
Προκειμένου να υλοποιηθεί μια τόσο μεγάλη αλλαγή, θα επενδυθεί περί το 1 δις ευρώ στη γραμμή παραγωγής της Κολωνίας. Η νέα μονάδα θα λέγεται «Ford Cologne Electrification Center» και θα ξεκινήσει τις εργασίες το 2023, με το λανσάρισμα ενός ηλεκτρικού μοντέλου. Προς το παρόν είναι άγνωστο ποιο θα είναι αυτό, αλλά δεν αποκλείεται να πρόκειται για το επόμενο Mondeo.