Η εντελώς νέα, 4ης γενιάς Skoda Fabia μπήκε στην παραγωγή στο κύριο εργοστάσιο της Mladá Boleslav, όπου έγιναν επιπλέον επενδύσεις 110 εκατομμυρίων ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής παραγωγής. Να υπενθυμίσουμε ότι από το 1999 που έκανε ντεμπούτο η πρώτης γενιάς Fabia, έχει παραδώσει πάνω από 4,5 εκατομμύρια οχήματα σε πελάτες, καθιστώντας τη το δεύτερο δημοφιλέστερο Skoda μετά την Octavia.
Η νέα Fabia παράγεται στην ίδια γραμμή παραγωγής με το Scala και το Kamiq. Κατά την έναρξη της παραγωγής, η τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία έκανε προσαρμογές στη γραμμή συναρμολόγησης, καθώς και στα καταστήματα πρέσας και συγκόλλησης. Πολλά περίπλοκα και φυσικά απαιτητικά βήματα παραγωγής πραγματοποιούνται τώρα από ρομπότ, τα οποία επέτρεψαν ένα υψηλό επίπεδο αυτοματισμού στις διαδικασίες κατασκευής.
Για πρώτη φορά, η Fabia βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-AO του Volkswagen Group, γεγονός που παρέχει στο αυτοκίνητο σημαντικά βελτιωμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας και άνεσης. Με μήκος που φτάνει πλέον τα 4.108 χλστ., η Fabia περνάει για πρώτη φορά το άτυπο όριο των 4 μέτρων, ενώ σε συνδυασμό με το πλατύ αμάξωμα των 1.780 χλστ. προσφέρει ακόμα περισσότερους χώρους από τον προκάτοχό της. Ενδεικτικά, το πορτ μπαγκάζ μεγάλωσε κατά 50 λίτρα και φτάνει πλέον τα 380 λίτρα. Μεταξύ των στοιχείων που δεν φαίνονται αλλά έχει ευεργετικά αποτελέσματα σε πολλούς τομείς, είναι ο πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής Cd: 0,28 (ρεκόρ στην κατηγορία).
Η νέα Fabia εξοπλίζεται με μία ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης που συμμορφώνονται με το αυστηρό πρότυπο εκπομπών Euro 6d, ενώ η ισχύς τους κυμαίνεται από 65 PS έως 150 PS. Την γκάμα ανοίγει ο 1.0 MPI των 65 ίππων και 95 Nm ροπής και κατόπιν τοποθετείται ο 1.0 MPI με 80 άλογα (ίδια ροπή). Βασική επιλογή για υπερτροφοδοτούμενο, είναι ο 1.0 TSI Evo των 95 ίππων και 175 Nm ροπής, σταθερά με 5άρι χειροκίνητο. Η ισχυρότερη έκδοση του 1.0 TSI των 110 ίππων και 200 Nm προσφέρει την επιλογή μεταξύ 6τάχυτου μηχανικού και 7τάχυτου DSG. H κορυφαία Fabia διαθέτει τον τετρακύλινδρο 1.5 TSI Evo των 150 ίππων και 250 Nm ροπής, αποκλειστικά με το 7άρι DSG.
Στην ελληνική αγορά, η νέα Skoda Fabia αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της στο τέλος της χρονιάς, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται από την Kosmocar πιο κοντά στο λανσάρισμα.