Τους τελευταίους μήνες, η αυτοκινητοβιομηχανία μαστίζεται από ένα πρωτοφανές πρόβλημα: την έλλειψη μικροτσίπ! Οι κατασκευαστές αναγκάζονται μέχρι σε παύσεις παραγωγής, καθώς δεν έχουν τα απαραίτητα εξαρτήματα για να ολοκληρώσουν τις μονάδες ελέγχου. Κι από τη στιγμή που τα ηλεκτρονικά πλέον είναι το «Α» και το «Ω» ενός αυτοκινήτου, όλα σταματάνε αν δεν υπάρχει η πρώτη ύλη για τη λειτουργία τους.
Η Ιαπωνία είναι μια από τις κατασκευάστριες χώρες που έχει πληγεί βαθύτατα, με το εκεί Υπουργείο Οικονομικών, Βιομηχανίας και Εμπορίου να παραλληλίζει την κρισιμότητα της έλλειψης μικροτσίπ, με αυτή του φαγητού! Η βιομηχανία των ημιαγωγών αντιμετωπίζεται ως εθνικό θέμα, καθότι στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου εδρεύουν 84 εταιρίες παραγωγής μικροτσίπ. Παρόλα αυτά η δυναμική των Ιαπώνων στο συγκεκριμένο τομέα έχει συρρικνωθεί, συγκριτικά με την «αυτοκρατορία» που διατηρούσαν πριν 30 χρόνια.
Το 1988, η Ιαπωνία κάλυπτε το 50% της παγκόσμιας παραγωγής ημιαγωγών. Μέχρι το 2019, το ποσοστό είχε μειωθεί σε μόλις 10%! Κάτι που σημαίνει πως, πλέον, οι εισαγωγές είναι μονόδρομος. Πάνω από το 60% των απαιτούμενων μικροτσίπ έρχονται από έξω και η ιαπωνική κυβέρνηση θέλει να αλλάξει την κατάσταση, ενθαρρύνοντας τις εγχώριες εταιρίες στην ανάπτυξη συνεργασιών με ξένες, προκειμένου να ενισχυθεί η εγχώρια παραγωγή.
Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν, εξετάζοντας παρόμοιες λύσεις, πολλές ακόμα χώρες. Ήδη οι Η.Π.Α. έχουν ανακοινώσει επενδυτικό πλάνο στη βιομηχανία ημιαγωγών, ούτως ώστε να καταπολεμηθεί η έλλειψη μικροτσίπ που, παραδείγματος χάρη, έχει αναγκάσει τη Ford να διαλέξει μοντέλα, «παγώνοντας» την παραγωγή σε άλλα.