Η ιαπωνική μάρκα μας παρέθεσε το πλάνο της για το πως θα μειώσει κατά 100% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα οχήματα που θα πωλούνται στη Δυτική Ευρώπη.
Κύριος στόχος της ιαπωνικής εταιρείας είναι να αυξήσει το μερίδιο αγοράς των οχημάτων μηδενικών ρύπων κατά 50% μέχρι το 2030, ενώ έως το 2035 θέλει όλα τα αυτοκίνητα που θα πουλάει να μην εκπέμπουν ούτε ένα γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα. Βέβαια όπως αναφέρουν τα υψηλόβαθμα στελέχη της μάρκας, αυτό θα είναι εφικτό αν επαρκούν οι υποδομές ηλεκτρικής φόρτισης και ανεφοδιασμού με υδρογόνο. Αυτό που διευκρίνισε η Toyota είναι πως για εκείνη αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων δεν μεταφράζεται πως απαραίτητα θα έχουμε να κάνουμε με ηλεκτροκίνητα. Βλέπετε η Toyota εργάζεται πυρετωδώς για την εξέλιξη των κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Η εταιρεία είπε μάλιστα ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή τους στο Βέλγιο, γεγονός που δείχνει ότι ο όγκος των FCV οχημάτων αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά. Έχοντας την κυριαρχία των πωλήσεων στην κατηγορία των υβριδικών (οι πωλήσεις των υβριδικών στην Ευρώπη φτάνουν στο 70%) η Toyota υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις για τις εκπομπές CO2 που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με τις αναλύσεις ο όγκος πωλήσεων των υβριδικών της συνεχώς αυξάνεται και λόγω αυτής της αυξητικής τάσης δεν βιάζεται να φέρει γρήγορα στην αγορά ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ο Gill Pratt, επικεφαλής του R&D τμήματος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Europe ανέφερε πως η πορεία της μάρκας προς την ουδετερότητα άνθρακα βασίζεται στην ποικιλία κινητήρων, κάτι που σημαίνει πως η Toyota θα προσφέρει όλους τους τύπους κινητήρων, όπως υβριδικά, plug-in υβριδικά, αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά και υδρογόνου. Τεράστια επένδυση όμως ετοιμάζεται να κάνει και στον τομέα των μπαταριών, η οποία θα αγγίξει τα 11,5 δις. ευρώ έως το 2030.