Ήταν 1939 όταν μπήκε V8 σε αυτοκίνητο της Maserati. Στην αγωνιστική V8RI του ίδιου, του Ernesto Maserati! Πέρασαν 20 χρόνια για να περάσει στην έκδοση παραγωγής, όμως από το 1959 μέχρι σήμερα οι οκτακύλινδροι κινητήρες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της «Τρίαινας». Όλα τα ωραία, όμως, φτάνουν σε ένα τέλος. Ειδικά όταν μεσολαβούν τάσεις αγοράς, εκπομπές ρύπων, νομοθεσίες και λοιπά γραφειοκρατικά.
Τυπικά, οι πραγματικοί V8 της Maserati σταμάτησαν το 2002, με την κατάργηση της 3200 GT και του 3.2 Biturbo V8 32V. Από την επόμενη 4200 GT μέχρι σήμερα, ό,τι «οχτάμπαλο» παίζει η φίρμα από τη Μόντενα είναι με χορηγία της Ferrari. Ο F154 3.8 V8 twinturbo δίνει κίνηση στις κορυφαίες εκδόσεις Trofeo των Ghibli, Quattroporte και Levante, παράγοντας 580 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 730 Nm στις 2.250-5.250 σ.α.λ. Το κλείσιμο του 2023 θα σημάνει και εκείνο του κύκλου τόσο του συγκεκριμένου, όσο και όλων των V8 για τα δεδομένα της Maserati, με τους Ιταλούς να ετοιμάζουν τον αποχαιρετισμό μέσω των εκδόσεων Ultima.
Η τριπλέτα Ghibli/Quattroporte/Levante θα δώσει μια τελευταία οχτακύλινδρη γκαζιά στο προσεχές Goodwood Festival of Speed, όπου θα παρουσιαστούν οι τελευταίες V8 εκδοχές τους. Όλες ενδέχεται να είναι τρίχρωμες, σαν τις σπέσιαλ εκδόσεις Trofeo των φώτο, χωρίζοντας το αμάξωμα σε τρία μέρη από πλευράς βαφής (εμπρός μπλε, μέχρι τις μεσαίες κολώνες ανθρακί, από εκεί και πίσω λευκό). Οι V8 Maserati θα σταματήσουν να παράγονται στο τέλος του 2023, έπειτα από 100.000 και πλέον πωλήσεις σε αυτά τα 64 χρόνια πορείας, εντούτοις οι πωλήσεις -μέσω στοκ- θα συνεχίσουν και το 2024. Όσο για τον αντικαταστάτη; Όλα δείχνουν τον υπερσύγχρονο 2.9 V6 twinturbo Nettuno, αλλά και τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις Folgore.