Με κάθε επισημότητα, είναι γεγονός: ένας νέος κολοσσός δημιουργείται στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με τις PSA και FCA να έρχονται σε συμφωνία για από κοινού συγχώνευση.
Τα Δ.Σ. των δυο πλευρών συνεδρίαζαν πυρετωδώς επί ώρες, μέχρι τελικά να αποφασιστεί η τελική μορφή της σύμπραξης. Η PSA -που αποτελείται από τις Peugeot, Citroen, DS Automobiles και Opel– και η FCA -των Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Chrysler και Dodge– θα διαθέτουν ισότιμο λόγο στα κοινά πλέον συμβούλια, κατέχοντας από 50% των μετοχών του νεοσύστατου βιομηχανικού «γίγαντα». Μόνο τα τυπικά απομένουν για την ολοκληρωμένη ανακοίνωση των όρων της συμφωνίας, οι οποίοι θα καταρτιστούν σε ένα κοινό Μνημόνιο που αναμένεται να δημοσιοποιηθεί τις προσεχείς ημέρες.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 508 2.0 BlueHDI GT 180 PS
Ο νέος όμιλος -του οποίου το όνομα θα ανακοινωθεί προσεχώς- θα δημιουργήσει τον 4ο μεγαλύτερο κατασκευαστή οχημάτων παγκοσμίως, με 8,7 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως. Η συνδυαστική αξία ξεπερνά τα 170 δισεκατομμύρια δολάρια και τα λειτουργικά κέρδη τα 11 δις. Η εξοικονόμηση κονδυλίων που θα επιφέρει η γαλλοαμερικανοιταλική συνέργεια, υπολογίζεται στα 3,8 δις ετησίως, ενώ αμφότερες οι πλευρές δηλώνουν πως δεν θα υπάρχουν επιπτώσεις στην παραγωγική διαδικασία – κοινώς, δεν πρόκειται να κλείσει κανένα εργοστάσιο.
Διαβάστε επίσης: Πέθανε και άφησε ένα Fiat 128 του 1973 με 17.861 χλμ!
Το νέο Δ.Σ. θα αποτελείται από 11 μέλη: 5 από την FCA, η οποία θα κατέχει την θέση του Προέδρου με τον John Elkann στα «πηδάλια», και 5 από την PSA, η οποία θα εκλέγει Αντιπρόεδρο και Αναπληρωτή Διευθυντή. Βέβαια, τυπικά -και ουσιαστικά- οι Γάλλοι θα έχουν 6 μέλη και το τιμόνι του ομίλου, καθώς ο CEO του Groupe, Carlos Tavares, αναλαμβάνει την αντίστοιχη θέση στη σύμπραξη PSA-FCA.