Με τις τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων να ανεβαίνουν συνεχώς και κάποια από αυτά να έχουν ακριβύνει πάρα πολύ, αρκετοί στρέφονται στη λύση του μεταχειρισμένου. Με πολύ λιγότερα λεφτά μπορεί κανείς να αποκτήσει ένα αξιόλογο μοντέλο για να κάνει τη δουλειά του και να καλύψει τις υποχρεώσεις και ανάγκες του. Σίγουρα οποιοδήποτε αυτοκίνητο από δεύτερο χέρι δεν συγκρίνεται με ένα του «κουτιού», όμως η διαφορά σε κόστος μεταξύ τους είναι σε κάθε περίπτωση υπολογίσιμη.
Μια ξεχωριστή και οικονομική σε αγορά και κατανάλωση πρόταση μικρού ντίζελ SUV λίγων ετών σε χαμηλές τιμές, είναι το Citroen C4 Cactus. Παρουσιάστηκε το 2014 και ανανεώθηκε το 2018, αποκτώντας βελτιώσεις σε τεχνολογία, οδική συμπεριφορά και εξωτερικό σχεδιασμό. Σήμερα με τον 1.600άρη ντίζελ και με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2015-2016 υπάρχουν αρκετά και πωλούνται κατά μέσο όρο γύρω στις 12.000-13.000 ευρώ.
Κύρια εξωτερικά γνωρίσματα του ευφάνταστου σχεδιαστικά αμαξώματος των 4.157 χλστ. μήκους αποτελούν τα διπλά εμπρός φωτιστικά σώματα και τα πλαϊνά προστατευτικά τμήματα Airbump. Στο εσωτερικό του C4 Cactus κυριαρχεί η μινιμάλ αισθητική με τα λίγα χειριστήρια και τις δύο ψηφιακές οθόνες. Μία για τον πίνακα οργάνων και την 7 ιντσών αφής του συστήματος πολυμέσων. Σε αυτό ενσωματώνονται διάφορες λειτουργίες που δεν ευνοούν την εργονομία, όπως είναι κυρίως ο έλεγχος του κλιματισμού.
Μειονεκτήματα εντοπίζονται στο τιμόνι που δεν ρυθμίζεται σε απόσταση (μόνο σε ύψος) και στα πίσω παράθυρα που δεν κατεβαίνουν και ανοίγουν προς τα έξω. Σε επίπεδο ποιότητας, ένα μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό, ενώ η συνολική κατασκευή ικανοποιεί. Αυτό που θα λατρέψουν όλοι οι επιβάτες, είναι τα πάρα πολύ αναπαυτικά καθίσματα. Τα εμπρός είναι πολύ πλατιά και το πίσω ενιαίο τύπου καναπέ, διευκολύνοντας ιδιαίτερα τους φιλοξενούμενους. Το πορτ μπαγκάζ των 358 λίτρων ικανοποιεί, όχι όμως και το ψηλό κατώφλι που εμποδίζει την πρόσβαση.
Σημαντικό πλεονέκτημα της συγκεκριμένης έκδοσης αφορά ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας. Με απόδοση 100 ίππων και 254 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. κινεί σβέλτα (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.) το ελαφρύ αμάξωμα των 1,1 τόνων. Επιπλέον προσφέρει εξαιρετική οικονομία σε καύσιμο, αφού σε πραγματικές συνθήκες καίει λίγο πιο πάνω από 5 λτ./100 χλμ. Αρνητικό στοιχείο αποτελεί ο 5τάχυτος επιλογέας με τις πολύ μακριές διαδρομές.
Η άνεση στο δρόμο είναι ένα ακόμα προσόν του C4 Cactus. Οι εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος ισοπεδώνονται, μαζί με άλλες μύριες ανωμαλίες της ασφάλτου. Σε αυτό συμβάλλουν οι αυξημένες διαδρομές τις ανάρτησης με τη μαλακή ρύθμιση. Από την άλλη όμως πλευρά εμφανίζει σημαντικές κλίσεις όταν πιέζεται στις στροφές, παραμένοντας ωστόσο στην πορεία του. Ασφαλές παρουσιάζεται και σε γρήγορους ρυθμούς στις ευθείες, όπου το τιμόνι έχει το απαραίτητο σφίξιμο.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.