Το οικονομικότερο σε τιμή καινούργιο full hybrid αυτοκίνητο που προσφέρεται εδώ και πολλά χρόνια, δεν είναι άλλο από το Toyota Yaris Hybrid. Το νέο μοντέλο κοστίζει από 20.380 ευρώ, ενώ αναμένεται ο νέος τιμοκατάλογος για το «φρεσκαρισμένο» Yaris, το οποίο διαθέτει και πιο ισχυρή έκδοση Hybrid με 130 άλογα.
Ωστόσο, δεν μπορούν όλοι να δώσουν αυτά και ακόμα περισσότερα λεφτά για υβριδικό Yaris και έτσι στρέφονται στα προηγούμενης γενιάς μεταχειρισμένα. Διαθέσιμα αμάξια υπάρχουν δεκάδες σε αγγελίες, όπως και τα πιο σύγχρονα με το τελευταίο -τρίτο- facelift που δέχτηκε το 2017. Οι τιμές των Yaris Hybrid του 2017-19 κυμαίνονται κατά μέσο όρο κοντά στις 15.000-16.000 ευρώ, όσο δηλαδή πωλούνταν όταν λανσαρίστηκε το 2022, το νέο Toyota Aygo X. Ουσιαστικά τα μεταχειρισμένα Yaris Hybrid δεν έχουν χάσει αξία, ή έστω ελάχιστη, αφού το 2017 εκκινούσε καινούργιο από τις 15.740 ευρώ με τον εξής εξοπλισμό: 7 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, αισθητήρα βροχής, ζάντες αλουμινίου κ.λπ.
Το Yaris facelift του 2017 είχε δεχτεί αλλαγές σε 900 σημεία, κάποια από τα οποία φαίνονται με την πρώτη ματιά, ενώ άλλα αφορούν τα μηχανικά μέρη, αναβάθμιση τεχνολογιών και εξοπλισμού. Εξωτερικά διέφερε στους προφυλακτήρες, μάσκα, φανάρια και ζάντες. Μικρότερης έκτασης ήταν οι αλλαγές στο εσωτερικό, όπως στον πίνακα οργάνων, στους αεραγωγούς και στις υφασμάτινες επενδύσεις. Ευχάριστα στοιχεία αποτελούν το μαλακό υλικό στο εμπρός τμήμα του ταμπλό και το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2. Από πλευράς χώρων, το προγενέστερο Yaris χωρά άνετα τέσσερα ενήλικα άτομα με ύψος άνω των 1,75 μ., όμως το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων είναι μικρό (όσο και στο νέο Yaris).
Στα βασικότερα σημεία αναφοράς του προγενέστερου Yaris Hybrid, ήταν (και παραμένει), το φουλ υβριδικό σύνολο με το βενζινοκινητήρα των 1.5 λτ. και τη συνδυαστική ισχύ των 100 ίππων. Οι 74 ίπποι και τα 111 Nm ροπής προέρχονται από τον 1.5 VVT-i και οι 60 ίπποι με 169 Nm ροπής από το ηλεκτρικό μοτέρ. Σημαντικό προσόν αποτελεί η χαμηλή μέση κατανάλωση των 5,5 λτ./100 χλμ., όπως και οι εκπομπές CO2 των 75 γρ./χλμ. που απαλλάσσουν τον κάτοχο από τα τέλη κυκλοφορίας. Επίσης, το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων που εξυπηρετεί σημαντικά στην πόλη, όμως στα μείον είναι η έλλειψη επιλογής αλλαγών ταχυτήτων, όπως και ο αισθητός θόρυβος από το βενζινοκινητήρα όταν ανεβάζει στροφές. Το προγενέστερο Yaris Hybrid είναι εξαιρετικά ευέλικτο και ευκολοδήγητο, όμως σε οδηγική αίσθηση μειονεκτεί μέσω της μέτριας αίσθησης του τιμονιού και των πεντάλ των φρένων. Οι αναρτήσεις του με τη σφιχτή ρύθμιση ενισχύουν το κράτημα, όμως μετριάζουν την άνεση στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.497 |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (PS/σ.α.λ.) | 75/4.800 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 111/3.800 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS) | 65 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 169 |
Συνδυαστική ισχύς (PS) | 100 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,8 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 169 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 5,5 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 75 |
*Δοκιμής |