H Suzuki με τα Vitara και Grand Vitara έχει γράψει λαμπρή ιστορία στα εκτός δρόμου αυτοκίνητα και SUV στη νεότερη εκδοχή του, η οποία αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις στα μικρά SUV. Παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2015 και έκτοτε έχει δεχτεί ορισμένες αναβαθμίσεις σε σχεδιασμό και ποιότητα, ενώ πλέον διατίθεται αποκλειστικά με εξηλεκτρισμένους κινητήρες βενζίνης (1.4 129 hp 48V Hybrid και 1.5 116 hp Strong Hybrid).
Από το 2015 μέχρι και το 2018 ήταν διαθέσιμο και με τον αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα 1.6 DDiS. Τώρα τέτοια Vitara μπορεί να βρει κανείς μέσω αγγελιών στα μεταχειρισμένα, σε ένα εύρος τιμών που κυμαίνεται κυρίως μεταξύ 15.000-18.000 ευρώ. Φυσικά υπάρχουν φθηνότερα αλλά και ακριβότερα, αναλόγως διαφόρων παραγόντων (χιλιόμετρα, μετάδοση, χρονιά, έκδοση εξοπλισμού κ.λπ.). Εξάλλου το σύγχρονο Vitara είναι ένα αυτοκίνητο με υψηλή μεταπωλητική αξία, γεγονός που έχει συμβάλλει και η πολύ καλή αξιοπιστία του, σύμφωνα με διάφορες έρευνες και ελέγχους (π.χ. πρώτη θέση στους ελέγχους της TÜV Γερμανίας, για τα αυτοκίνητα 6-7 ετών).
Το Vitara δεν έχει αλλάξει πολύ εξωτερικά σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο, αφού άλλωστε πρόκειται για την ίδια γενιά. Οι διαφορές εντοπίζονται κυρίως στη μάσκα, στα φανάρια, στον εμπρός προφυλακτήρα και στα σχέδια των ζαντών. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, όπου το ανανεωμένο Vitara διαθέτει πιο μοντέρνο πίνακα οργάνων και μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό αντί για σκληρό που τοποθετούνταν αρχικά. Συνολικά το Vitara διακρίνεται για τη γεροδεμένη κατασκευή της καμπίνας του, όπου τέσσερα άτομα θα φιλοξενηθούν με ικανοποιητικές ανέσεις, έχοντας στη διάθεσή τους 375 λίτρα για τις αποσκευές.
Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του Vitara ανήκε ο 1.6 λτ. πετρελαιοκινητήρας των 120 ίππων και με την πλούσια ροπή των 320 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο δεν παρουσιάζει κραδασμούς ή ενοχλητικό θόρυβο και το τράβηγμά του είναι γεμάτο από χαμηλά. Συνεργάζεται ιδανικά με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με τη μακριά 6η να διατηρεί χαμηλά τις στροφές κινητήρα στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 2.100 σ.α.λ.). Η κατανάλωση του 4κίνητου σε πραγματικές μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 6,3 λτ./100 χλμ., ενώ οι επιδόσεις και κυρίως εν κινήσει είναι αρκετά γρήγορες λόγω της μπόλικης ροπής.
Ο 1.6 DDiS ταιριάζει τέλεια με την τετρακίνηση AllGrip (λόγω ροπής και πάλι), αφού έχει τη δύναμη που απαιτείται εκτός δρόμου και σε πιο δύσβατες συνθήκες, όπου τα 185 χλστ. από το έδαφος επαρκούν. Πίσω από το λεβιέ των ταχυτήτων είναι τοποθετημένο το γνωστό περιστροφικό χειριστήριο με τις επιλογές Auto, Sport, Snow και Lock. Στην άσφαλτο το Vitara είναι ευχάριστο, με τις αναρτήσεις του να απορροφούν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και να διατηρούν τις κλίσεις του αμαξώματος σε λογικά επίπεδα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.586 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 120/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 320/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,5/12,4 (4WD) |
Τελική (χλμ./ώρα) | 180/184 (4WD) |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 4,0/4,2 (4WD) |
CO2 (γρ./χλμ.) | 106/111 (4WD) |
*Εργοστασιακή |