To Fiesta ήταν για πολλά χρόνια το πιο δημοφιλές μοντέλο της Ford στην Ευρώπη, έχοντας στο ενεργητικό του 7 γενιές και 47 χρόνια παρουσίας από το 1976 που παρουσιάστηκε, έως το 2023 που σταμάτησε η παραγωγή του. Το καλοκαίρι του 2017 λανσαρίστηκε στην Ελλάδα το έβδομης γενιάς με πολλές αλλαγές και αναβαθμίσεις και με τους κινητήρες βενζίνης 1.1 λτ. 85 PS και 1.0 EcoBoost 100/125/140 PS και πετρελαίου 1.5 TDCi 85/120 PS.
Τώρα διατίθενται αρκετά Fiesta 1.5 TDCi μεταχειρισμένα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2018-20 και σε τιμές χαμηλότερες από τα 1.0 EcoBoost. Κατά μέσο όρο τα ντίζελ προσφέρονται γύρω στις 12.000-13.000 ευρώ, ανάλογα πάντα τα χιλιόμετρα, έκδοση, χρονολογία κ.λπ. Ο 4κύλιδρος και 8βάλβιδος πετρελαιοκινητήρας ακόμα και στην αρχική του έκδοση με τους 85 ίππους, έχει το σημαντικό πλεονέκτημα της μπόλικης ροπής των 215 Nm, διαθέσιμης από τις 1.750 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει ότι το μοτέρ παρέχει γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, συν του ότι έχει το πλεονέκτημα της χαμηλής κατανάλωσης. Ο «120άρης» TDCi με τα 270 Nm ροπής εξασφαλίζει εμφανώς ταχύτερες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει (50-100 χλμ./ώρα με 4η σε 8,9 δλ. έναντι 12,8 δλ. το 85 PS). Το πιο δυνατό μοτέρ καταναλώνει σε πραγματικές συνθήκες μόλις 5,7 λτ./100 χλμ. πετρέλαιο, παρέχοντας έτσι σημαντική οικονομία σε κόστος καυσίμου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 | 1.499 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 85/3.750 | 120/3.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 215/1.750 | 270/1.750 |
0 -100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,5 | 9,0 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 175 | 195 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 3,2 | 3,5 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 82 | 89 |
Βάρος (κιλά) | 1.158 | 1.188 |
Το Fiesta του 2017 είχε βελτιωθεί σημαντικά σε άνεση συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Επιπρόσθετα η αυξημένη κατά 15% στρεπτική ακαμψία, τα φαρδύτερα μετατρόχια και οι νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και τιμόνι, το έκαναν ακόμα πιο σταθερό στο δρόμο. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι μικρές και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου προοδευτικές και ελεγχόμενες ακόμα και υπό πίεση. Το τιμόνι του διαθέτει πολύ καλή αίσθηση, ακρίβεια στις εντολές του οδηγού και βάρος γύρω από τη θέση της ευθείας, όμως στις στροφές είναι σχετικά ελαφρύ.
Μεγάλες αλλαγές στο Fiesta που παρουσιάστηκε το 2017 είχαν γίνει και στο εσωτερικό του, το οποίο ήταν εντελώς νέο. Το νέο ταμπλό είναι επενδυμένο με λεπτό μαλακό πλαστικό στο ανώτερο τμήμα του, ενώ καλής ποιότητας είναι τα επιμέρους σκληρά πλαστικά, μαζί με την βελτίωση που είχε δεχτεί σε συναρμογή και φινίρισμα. Στο κέντρο του φιλοξενείται -στις πιο ακριβές εκδόσεις- η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC3 (4,2 ιντσών ή 6,5 ιντσών σε πιο απλές εκδόσεις). Όσον αφορά τους χώρους, το Fiesta δεν ξεπερνά το μέσο όρο της κατηγορίας, γεγονός που αφορά και το πορτ μπαγκάζ των 293 λίτρων.