H αγορά των μεταχειρισμένων κρύβει πολλές ευκαιρίες, προσφέροντας μια ευρύτατη γκάμα επιλογών για κάθε γούστο και πορτοφόλι. Ειδικά τώρα, που λόγω έλλειψης μικροτσίπ (και, προσεχώς, πολέμου) δεν βρίσκεις ετοιμοπαράδοτα καινούργια ούτε με χαρτόσημο, οι αγγελίες έχουν πάρει τα πάνω τους. Σε αυτές μπορείς να βρεις τούρμπο αυτοκίνητο 8ετίας-9ετίας, με χώρους, επιμελή σχεδίαση, ποιότητα, εξοπλισμό και έφεση στο στρίψιμο, έναντι 9.000 ευρώ. Αρκεί να ρυθμίσεις την αναζήτηση για Ford Focus 1.0 EcoBoost του 2013-2014.
Η 3η γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου παρουσιάστηκε το 2010, φέροντας τεράστιες σχεδιαστικές και μηχανολογικές αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε. Το εμπρός μέρος έγινε πιο δυναμικό, ενώ το πίσω απώλεσε τα κάθετα φανάρια για χάρη ενός μοτίβου που αγκαλιάζει τα πλαϊνά και εναρμονίζεται με τους ώμους. Το συγκεκριμένο ήταν το κομμάτι που ξένισε περισσότερο τον κόσμο, καθώς δεν έφερε την παραμικρή ομοιότητα με τα όσα είχαν παρουσιάσει οι δυο προηγούμενες γενιές Focus. To μήκος των 4.358 χλστ. συγκαταλέγονταν στα μεγαλύτερα της κατηγορίας τότε, όπως και το μεταξόνιο των 2.648 χλστ., προεξοφλώντας τη βελτίωση των εσωτερικών χώρων.
Κάτι που αποδεικνύονταν έμπρακτα, μόλις έπαιρνες θέση στην καμπίνα των επιβατών. Πριν, βέβαια, απολαύσεις την ευρυχωρία του Focus MK3, σε εντυπωσίαζε η high tech εικόνα του ταμπλό, με τα δεκάδες κουμπιά και την οθόνη LCD στην κορυφή, αλλά και η εντυπωσιακά ποιοτική αίσθηση των υλικών. Μέχρι 5 επιβάτες (κανονικών διαστάσεων) έβρισκαν τη βολή τους, με τα μοναδικά «φάουλ» να εντοπίζονται σε εργονομία και ευχρηστία (λόγω των διακοπτών). Τα 363 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν τα λες «μειονέκτημα», αλλά δεν ξέφευγαν από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Τα μεγαλύτερα νέα στο Focus 3ης γενιάς αφορούσαν το μηχανοστάσιο. Ήταν το πρώτο μοντέλο του «Μπλε Οβάλ» που φόρεσε κινητήρα EcoBoost και από τα πρώτα αυτοκίνητα παγκοσμίως που εμπιστεύτηκαν 3κύλινδρη υπερτροφοδοτούμενη διάταξη 1 λίτρου. Τα επόμενα χρόνια, φυσικά, εξελίχθηκε σε νόρμα, καθιστώντας το Focus 1.0 EcoBoost ως πρωτοπόρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της τελευταίας 30ετίας! Πέρα από τα σημειολογικά, ο τρικύλινδρος απέδιδε 125 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 200 Nm μόλις από τις 1.500 σ.α.λ., προκαλώντας τότε σοκ με την απόδοσή του. Φτιαγμένος σε ένα μπλοκ τόσο μικρό όσο οι διαστάσεις ενός φύλλου A4, ο 1.0 EcoBoost συνδυάζει επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ., τελική 193 χλμ./ώρα) και πολύ λογική κατανάλωση (περίπου 7,5 λίτρα/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες). Ομαλός στην λειτουργία του και με εξαιρετικό τράβηγμα από χαμηλά, σε έκανε να νομίζεις πως οδηγείς τουλάχιστον 1.800άρι ή 2λιτρο της προ downsizing εποχής.
Από τη στιγμή που μιλάμε για Focus, τα δυναμικά χαρακτηριστικά έρχονται αυτομάτως σε πρώτο πλάνο. Εξαιρετική οδική συμπεριφορά, με αμεσότητα στις εντολές του τιμονιού, πλαίσιο που αποτέλεσε τη βάση για το τελευταίο (και ισχυρότερο) Focus RS όλων, ανάρτηση σχεδόν τέλεια σεταρισμένη μεταξύ άνεσης – κρατήματος και πρακτικά απάθεια για την ποιότητα του οδοστρώματος, το MK3 έθεσε τα στάνταρ για το πώς πρέπει να κινείται ένα μικρομεσαίο.
Όλα αυτά, λοιπόν, σήμερα κοστολογούνται στις 8.000-9.000 ευρώ για μοντέλα του 2013-2014. Τα χιλιόμετρα τις περισσότερες φορές υπερβαίνουν τις 120.000, αλλά ο EcoBoost δεν αντιμετωπίζει προβλήματα, ούτε το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Τέλος, ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, τα 114 γρ.CO2/χλμ. συνιστούν εντυπωσιακά χαμηλά ποσότητα εκπεμπόμενων ρύπων, που ισοδυναμούν με 111,72 ευρώ τελών κυκλοφορίας.