Τα αυτοκίνητα πάνε να γίνουν είδος πολυτελείας ξανά, αφού την τελευταία διετία πολλά έχουν ακριβύνει μερικές χιλιάδες ευρώ, ακόμα και στις μικρές κατηγορίες. Αν πάμε σε μεγαλύτερα, όπως στα μικρομεσαία SUV, τότε οι 30.000 ευρώ φτάνουν οριακά για λίγες προτάσεις. Οπότε, όποιος θέλει καινούργιο οικογενειακό θα πρέπει να έχει γερό κομπόδεμα.
Mazda6 πρώτης γενιάς
Αν ο προϋπολογισμός είναι περιορισμένος, αλλά οι ανάγκες για χώρους αυξημένες, τότε ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να γυρίσει αρκετά χρόνια πίσω, στη μεσαία κατηγορία. Κάνοντας λοιπόν μια αναδρομή στο παρελθόν, εστιάσαμε σε ένα αυτοκίνητο που ήταν πολύ καλό στην εποχή του, ενώ σήμερα και ειδικά για τα λίγα λεφτά που πωλείται, αποτελεί μια αξιόλογη περίπτωση. Πρόκειται για το Mazda6 πρώτης γενιάς, το οποίο παρουσιάστηκε το 2002, έκανε ένα facelift το 2005 και αντικαταστάθηκε από τον ομώνυμο διάδοχό του το 2008. Παρά τα χρόνια του παραμένει όμορφο σχεδιαστικά εξωτερικά, με απλές γραμμές και τα χαρακτηριστικά μακρόστενα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω.
Αντίστοιχα και το εσωτερικό του είναι κομψό και λειτουργικό, με πολύ καλή εργονομία και κλασικά χειριστήρια που δεν θέλουν ψάξιμο. Η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής ήταν ένα από τα θετικά γνωρίσματα του αυτοκινήτου, όπως και οι άνετοι χώροι. Στο πίσω κάθισμα το πρώτο Mazda 6 προσφέρει πολύ αέρα για τα πόδια και αρκετό ωφέλιμο πλάτος. Μεγάλο και για τα τωρινά δεδομένα είναι το πορτ μπαγκάζ των 500 λίτρων, ενώ στο 5θυρο βολεύει περισσότερο το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας, έναντι του μικρού καπό στο σεντάν.
Σημείο αναφοράς το «στήσιμό» του
Το Mazda6 από την πρώτη γενιά του αποτέλεσε σημείο αναφοράς και ως προς την οδική του συμπεριφορά. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις με το σωστό σετάρισμα, το ενισχυμένο πλαίσιο και το μακρύ μεταξόνιο των 2.675 χλστ., συντελούσαν στο σίγουρο πάτημα του αυτοκινήτου, αλλά και στην άνεση στο ταξίδι. Όσον αφορά το μικρότερο κινητήρα των 1.8 λίτρων, απέδιδε καινούργιος 120 ίππους και 165 Nm ροπής. Λίγη δύναμη με βάση τα τωρινά δεδομένα, αλλά επαρκέστατη για το αμάξωμα των 1.270 κιλών. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφάνιζε θετικό τράβηγμα και ευστροφία, όμως το αρνητικό του ήταν ο θόρυβος στις πιο υψηλές στροφές. Επιτάχυνε στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ., η τελική έφτανε τα 197 χλμ./ώρα και η μέση εργοστασιακή κατανάλωση ήταν 7,7 λτ./100 χλμ.
Με 4.000-5.000 ευρώ
Τώρα σε αγγελίες προσφέρονται αρκετά Mazda6 πρώτης γενιάς με τα 1.800άρια μοτέρ και σε ένα εύρος τιμών μεταξύ 4.000-5.000 ευρώ. Με σύμμαχο και την παράδοση της Mazda στην αξιοπιστία, τον πλήρη εξοπλισμό για τα τότε δεδομένα (ABS, 6 αερόσακοι, ηλ. παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλ. καθρέφτες, κλιματισμός, ηχοσύστημα), ένα καλοδιατηρημένο «6άρι» αξίζει τα λεφτά του.