Τα αυτοκίνητα πόλης ανέκαθεν συγκέντρωναν το ενδιαφέρον των αγοραστών, τόσο στα καινούργια, όσο και στα μεταχειρισμένα, αφού με λίγα λεφτά μπορεί να αποκτηθεί ένα αξιόλογο αυτοκίνητο που να εξυπηρετεί τις καθημερινές μετακινήσεις. Για να αγοράσει κανείς σήμερα ένα μίνι ολοκαίνουργιο μοντέλο χρειάζεται να δαπανήσει κοντά στις 12.000 με 13.000 ευρώ. Αν δεν υπάρχουν αυτά τα χρήματα, τότε με τα μισά λεφτά διατίθενται αρκετά μεταχειρισμένα.
Μια καλή και νεανική πρόταση αποτελεί το Chevrolet Spark, το οποίο λανσαρίστηκε το 2009 και ανανεώθηκε το 2013. Τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν το 2013 και του 2014 πωλούνται τώρα σε τιμές που κυμαίνονται κατά μέσο όρο κάτω από τις 6.000 ευρώ. Να υπενθυμίσουμε ότι τα μοντέλα Chevrolet της Κορέας αποσύρθηκαν επίσημα από την Ευρώπη τον Ιανουάριο του 2016.
Ακόμα και σήμερα ο σχεδιασμός του Chevrolet Spark παραμένει σύγχρονος και ελκυστικός, τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό. Το ανανεωμένο του 2013 διακρίνεται από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τη νέας σχεδίασης μάσκα, το διαφορετικό κάλυμμα των φωτιστικών σωμάτων, τις νέες ζάντες και στην ενσωμάτωση του τρίτου στοπ στην αεροτομή οροφής.
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Spark οι αλλαγές αφορούσαν τις επενδύσεις των καθισμάτων και τον ανασχεδιασμό των χειριστηρίων της κεντρικής κονσόλας, μαζί με τον επιλογέα των ταχυτήτων και τις θήκες στο ταμπλό. Ξεχωριστό του γνώρισμα αποτελεί ο ασυνήθιστος πίνακας οργάνων, ο οποίος παραπέμπει απευθείας σε αντίστοιχο μοτοσικλέτας. Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά διαθέτουν στιβαρή συναρμογή, ενώ ευχάριστη νότα αποτελούν τα χρωματιστά διακοσμητικά στο ταμπλό και στις πόρτες. Από πλευράς χώρων η καμπίνα του Spark επαρκεί για τέσσερις επιβάτες, όμως το πορτ μπαγκάζ των 170 λίτρων είναι μικρό.
Τα περισσότερα μεταχειρισμένα Chevrolet Spark που πωλούνται διαθέτουν τον 1.000άρη κινητήρα. Το 4κύλινδρο, 16βάλβιδο μηχανικό αυτό σύνολο με την ισχύ των 68 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και τη ροπή των 93 Nm στις 4.800 σ.α.λ. συμβαδίζει με τον αστικό και οικονομικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία και απουσία ανεπιθύμητων κραδασμών, καθώς και θετική απόκριση στις χαμηλές ταχύτητες πόλης. Όμως οι επιδόσεις εν κινήσει είναι μέτριες (40-100 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα σε 26,8 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα σε 38,3 δευτερόλεπτα). Στην εκκίνηση είναι αναλογικά πιο σβέλτο (0-100 χλμ./ώρα σε 15,3 δλ.). Τέλος, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται κοντά στα 7,0 λτ./100 χλμ.
Στην οδήγηση το Spark κερδίζει τον οδηγό του με την ευκολία που παρέχει στην οδήγηση, την άνεση της ανάρτησης και τον ασφαλή του χαρακτήρα στο δρόμο. Με μήκος 3.595 χλστ., πλάτος 1.597 χλστ., ύψος 1.522 χλστ. και μεταξόνιο 2.375 χλστ., βρίσκεται στην καρδιά των μίνι αυτοκινήτων και προσφέρει -μεταξύ άλλων- πολύ καλή ευελιξία. Καλή σταθερότητα εμφανίζει το αμάξωμά του σε πιο σβέλτους ρυθμούς στον αυτοκινητόδρομο, ενώ και σε μια διαδρομή με στροφές, τα καταφέρνει καλά παραμένοντας ασφαλές παρά τη μαλακή του ανάρτηση.
Όλα αυτά βέβαια ισχύουν όταν το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο είναι καλοδιατηρημένο και με όλα τα service που ορίζει ο κατασκευαστής. Για αυτό πάντοτε, πριν την αγορά πρέπει να γίνονται όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι από έναν ειδικό.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.