Τα αυτοκίνητα πολυτελείας αρέσουν στους περισσότερους, αφού διαθέτουν φουλ εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας και ενσωματώνουν υψηλή τεχνολογία, ενώ ανεβάζουν το πρεστίζ του οδηγού τους. Ωστόσο, τα premium καινούργια απαιτούν γερά πορτοφόλια, γιατί είναι αρκετά πιο ακριβά από τις πιο mainstream προτάσεις της αγοράς.
Σήμερα για να αγοράσει κανείς ένα πολυτελές μικρομεσαίο χάτσμπακ θα πρέπει να δαπανήσει τουλάχιστον 27.000 ευρώ για να πάρει μια βασική έκδοση. Με τα μισά όμως χρήματα μπορεί να κοιτάξει προς τα μεταχειρισμένα και συγκεκριμένα για το Volvo V40 D2. Το πολύ επιτυχημένο σουηδικό 5θυρο premium μικρομεσαίο πωλείται σε τιμές που κυμαίνονται κατά μέσο όρο στις 13.000-14.000 ευρώ, για τα μοντέλα μεταξύ 2013-2105.
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2012 και σταμάτησε να παράγεται το 2019, βασιζόμενο στην πλατφόρμα C (του δεύτερης γενιάς Ford Focus) και με ντίζελ κινητήρες του ομίλου PSA. Το μήκους 4.369 χλστ. αμάξωμά του δίνει την εντύπωση ότι είναι πιο μικρό, λόγω του σφηνοειδούς σχήματός του, με το χαμηλό ρύγχος όπου κυριαρχεί η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα και το αιχμηρό πίσω άκρο με τα χαρακτηριστικά ψηλά τοποθετημένα φώτα σχήματος «L».
Περνώντας στο εσωτερικό του Volvo V40, η πολυτέλεια είναι διάχυτη. Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες ενισχύουν αυτή την αίσθηση, ενώ η κεντρική κονσόλα και ο διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων δημιουργούν μια ευχάριστη εικόνα. Από την άλλη πλευρά η εργονομία των πολλών χειριστηρίων της κεντρική κονσόλας δεν είναι η καλύτερη δυνατή και χρειάζεται αρκετό χρόνο εξοικείωσης Οι χώροι δεν είναι το δυνατό σημείο του V40, αφού είναι σε κάθε να καλύψουν τις ανάγκες 4 ατόμων μέσου αναστήματος, χωρίς περίσσιες ανέσεις. Το ίδιο ισχύει και για το μικρό (για τα δεδομένα της κατηγορίας) χώρο αποσκευών των 324 λίτρων.
Από τα καλύτερα σημεία του V40 είναι το ντίζελ μηχανικό σύνολο των 1.560 κ.εκ., με απόδοση 115 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και ροπή 270 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία και τις χαμηλές απαιτήσεις του σε καύσιμο (6,0 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες). Επίσης, ικανοποιεί με το τράβηγμά του και τις επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ.), παρουσιάζοντας καλή απόκριση από χαμηλά και αρκετά ήσυχη λειτουργία, στην οποία συμβάλλει και η καλή ηχομόνωση.
Παραδοσιακά η Volvo εστιάζει στην άνεση στο δρόμο, χαρακτηριστικό που ισχύει και στην περίπτωση του V40. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις με τη μαλακή ρύθμιση φιλτράρουν με αποτελεσματικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες και εξασφαλίζουν χαμηλό θόρυβο κύλισης. Το τιμόνι αν και υπολείπεται σε αίσθηση, είναι άμεσο, ενώ τα φρένα επαρκούν για την έγκαιρη ακινητοποίησή του. Στα συν είναι και ο εξοπλισμός ασφαλείας, μιας και διέθετε στάνταρ 7 αερόσακους, σύστημα αυτόνομης πέδησης και το BLIS για τον έλεγχο των «νεκρών» γωνιών του αμαξώματος.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.