Το επί σειρά πολλών ετών δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της Ευρώπης, το VW Golf (έχασε την πρωτιά το 2022), αποτελεί σημείο αναφοράς στα μικρομεσαία 5θυρα, χάρη στην πληρότητά του στους περισσότερους καίριους τομείς. Πολύ ψηλά σε πωλήσεις βρέθηκε και η προγενέστερη, 7η γενιά του, η οποία λανσαρίστηκε στην Ελλάδα το 2013, ενώ το 2017 ήρθε το ανανεωμένο και το 2020 πάτησε στη χώρα μας το υπάρχον Golf.
Ανάμεσα στους κινητήρες του Golf Mk7 που πούλησαν αρκετά και τώρα μπορεί να βρει κάνεις δεκάδες στα μεταχειρισμένα, είναι ο 1.6 TDI. Αρχικά προσφέρονταν με 105 ίππους, το 2015 διατέθηκε με 110 ίππους και στο ανανεωμένο η ισχύς ανέβηκε στους 115 ίππους. Τώρα Golf 1.6 TDI του 2015-2016 πωλούνται κατά μέσο όρο κοντά στις 14.000-15.000 ευρώ και τα facelift 1.6 TDI 115 hp στοιχίζουν περίπου 16.000-17.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση είναι πλήρως εξοπλισμένα με όλα τα συστήματα ασφαλείας και ανέσεων, ακόμα και από τις βασικές του εκδόσεις.
Αναφορικά με τους κινητήρες, ο 4κύλινδρος, άμεσου ψεκασμού, 16βάλβιδος ντίζελ των 1.6 λίτρων με απόδοση 110 ίππων εμφανίζει πολύ καλά χαρακτηριστικά. Αρχικά εντυπωσιάζει με την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, την έλλειψη δονήσεων, τον φιλτραρισμένο θόρυβο και το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Επίσης, η κατανάλωση συγκρατείται σε χαμηλά επίπεδα της τάξεως των 5,5-6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες. Οι επιδόσεις είναι σβέλτες από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ.) και εν κινήσει, χάρη στην αρκετή ροπή των 250 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Στο ανανεωμένο Golf, η ισχύς του 1.6 TDI ανέβηκε στα 115 άλογα (ίδια η ροπή), με αποτέλεσμα να βελτιωθούν ελάχιστα οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.).
Ανεξαρτήτως χρονολογίας, το «7άρι» Golf ξεχωρίζει ακόμα και με τα τωρινά δεδομένα για την πολύ καλή ποιότητα στο εσωτερικό του. Τα μαλακά υλικά στο άνω μέρος του ταμπλό και σε επιμέρους τμήματα της καμπίνας, μαζί με το προσεγμένο φινίρισμα και την άψογη συναρμογή συνθέτουν μια άρτια εικόνα. Όσον αφορά τους χώρους, το προγενέστερο Golf είναι πολύ άνετο για τους εμπρός επιβάτες, όπως και για τους πίσω, όπου οι φιλοξενούμενοι απολαμβάνουν πολύ αέρα για τα πόδια και αρκετό ωφέλιμο πλάτος και ύψος. Πλήρως εκμεταλλεύσιμος και με μεγάλο άνοιγμα είναι ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων. Στο facelift Golf οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι περιορισμένες (όπως και εξωτερικά), όμως υπάρχουν τεχνολογικές αναβαθμίσεις με την τοποθέτηση μεγαλύτερων οθονών 6,5 ή 9,2 ιντσών στην κονσόλα, όπως και ψηφιακός πίνακας οργάνων στην έκδοση Highline.
Στο δρόμο το VW Golf Mk7 διακρίνεται αμέσως για την άνεση και την αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας. Οι αναρτήσεις (ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχουν αθόρυβη κύλιση και φιλτράρουν πολύ καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας ταυτόχρονα πολύ καλό κράτημα. Στις στροφές οι κλίσεις είναι περιορισμένες και το πάτημα στιβαρό, ενώ στις ευθείες των εθνικών οδών πατάει υποδειγματικά. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος τόσο κατά την αστική κίνηση όσο και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ τα φρένα είναι δυνατά και ανθεκτικά.
Σε κάθε περίπτωση επειδή πρόκειται για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, θα πρέπει να έχει γίνει η κατάλληλη συντήρηση από τον οδηγό για να λειτουργούν όλα σωστά, ενώ ο εκάστοτε αγοραστής καλό είναι να κάνει όλους τους απαραίτητους ελέγχους. Είτε οπτικούς είτε και με ένα test drive όπου μπορεί να φανερωθούν πιθανές δυσλειτουργίες.