Καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου από τις μικρότερες κατηγορίες των supermini και των μικρών SUV πωλούνται μόνο δύο τώρα, αλλά σύντομα και αυτά θα αποτελέσουν παρελθόν. Πρόκειται για το Renault Clio 1.5 dCi και το VW T-Roc 2.0 TDI, τα οποία έχουν παρουσιαστεί στις νέες γενιές τους και δεν περιλαμβάνουν στις γκάμες των κινητήρων τους diesel.
Από την άλλη όμως πλευρά, όποιοι θέλουν ένα μεταχειρισμένο αλλά με σύγχρονα χαρακτηριστικά μικρό SUV με πετρελαιοκινητήρα και σε πολύ προσιτές τιμές, έχουν πολλές επιλογές. Μεταξύ των πιο value for money είναι το Citroen C4 Cactus που έχει τους επιβάτες του στα… πούπουλα. Yπάρχει επίσης μεγάλη προσφορά σε μοντέλα και σε τιμές που ξεκινούν από περίπου 8.500 ευρώ. Σχεδόν τα μισά από αυτά φτάνουν μέχρι τις 10.000-11.000 ευρώ, δηλαδή στα λεφτά που πωλούνται αντίστοιχων ετών μικρά χάτσμπακ με κινητήρες βενζίνης. Να υπενθυμίσουμε ότι το C4 Cactus παρουσιάστηκε το 2014, ανανεώθηκε το 2017 και έμεινε στην παραγωγή έως το 2020.

To C4 Cactus όταν πρωτοεμφανίστηκε προκάλεσε αίσθηση με τον ευφάνταστο εξωτερικό του σχεδιασμό και κυρίως με τα πλαϊνά προστατευτικά Airbump. Το ανανεωμένο μοντέλο απέκτησε πιο κομψή αισθητική και τα Airbump μίκρυναν σημαντικά. Ξεχωριστό ήταν και το ντιζάιν στο εσωτερικό του, όπου λιγόστεψαν τα φυσικά χειριστήρια και τοποθετήθηκαν οθόνες, όπως γίνεται πλέον στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα. Στο γεμάτο απαλές καμπύλες ταμπλό του φιλοξενούνται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής των 7 ιντσών. Στα μειονεκτήματα ανήκουν το τιμόνι χωρίς ρύθμιση σε βάθος και τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω. Από πλευράς ποιότητας, έχει γίνει χρήση λεπτού μαλακού υλικού στη μπροστινή επιφάνεια του ταμπλό και σκληρά με σχετικά άγρια υφή στα υπόλοιπα τμήματα με καλή συναρμογή. Εκεί που αριστεύει είναι στα πάρα πολύ αναπαυτικά καθίσματα για όλους τους επιβάτες. Οι χώροι του C4 Cactus είναι αρκετοί για τέσσερα άτομα, όπως και το τετραγωνισμένο πορτ μπαγκάζ των 358 λίτρων με το ψηλό όμως κατώφλι φόρτωσης.

Στα αβαντάζ του γαλλικού μικρού SUV ανήκει και ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας. Η απόδοση των 99 ίππων σίγουρα δεν ενθουσιάζει, όμως η ροπή των 254 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. εξασφαλίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χωρίς κομπιάσματα και κενά απόδοσης. Με τη συμβολή του χαμηλού βάρους των 1.070 κιλών οι επιταχύνσεις είναι σβέλτες από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ.) και κυρίως εν κινήσει. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται και για τη χαμηλή κατανάλωση, μιας και σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στην περιοχή των 5,6 λτ./100 χλμ. Στα μείον ανήκει ο επιλογέας των 5 ταχυτήτων με τις πολύ μακριές διαδρομές.
Στο δρόμο, κυρίαρχο στοιχείο είναι η άνεση που παρέχουν τα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions που τοποθετήθηκαν για πρώτη φορά σε μοντέλο της Citroen. Εγκάρσιες κυρίως ανωμαλίες του οδοστρώματος σχεδόν ισοπεδώνονται και γενικά οι διάφορες λακκούβες, μπαλώματα και λοιπές κακοτεχνίες φιλτράρονται αποτελεσματικά. Το αντίτιμο της μαλακής ανάρτησης είναι οι αισθητές κλίσεις του αμαξώματος όταν πιέζεται στις στροφές, αν και το κράτημα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Στο ταξίδι το C4 Cactus δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε ένα στρώμα αέρα όταν κινείται στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων το τιμόνι έχει το απαραίτητο σφίξιμο.
Οπότε όποιος θέλει ένα οικονομικό σε τιμές και κατανάλωση μεταχειρισμένο ντίζελ SUV που να είναι πολύ άνετο, το Citroen C4 Cactus αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση. Διαθέσιμα οχήματα υπάρχουν πολλά και με ένα καλό ψάξιμο και όλους τους απαραίτητους ελέγχους, είναι σίγουρο ότι θα βρεθεί το καλύτερο δυνατό αμάξι.




















































