Πολύ βολικό αυτόματο supermini με 8.000-10.000 ευρώ

Τα αυτόματα αυτοκίνητα είναι «βάλσαμο» για τις μεγαλουπόλεις, όπου χιλιάδες οδηγοί ταλαιπωρούνται καθημερινά στους πηγμένους από κίνηση δρόμους. Και μόνο η απουσία του κουραστικού πεντάλ του συμπλέκτη φτάνει για να κάνει πιο ξεκούραστη την οδήγηση. Συν του ότι το αυτόματο σασμάν εξασφαλίζει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων γιατί το δεξί χέρι δεν ασχολείται με το λεβιέ και τα άπειρα ανεβάσματα και κατεβάσματα σχέσεων.

Καινούργια αμάξια με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διατίθενται πάρα πολλά, μεταξύ των οποίων τη χαμηλότερη τιμή όλων έχει το Kia Picanto 1.0 MPi 67 PS AMT (από 15.790 ευρώ). Αν θελήσει κανείς supermini, τότε η πιο οικονομική λύση είναι το Suzuki Swift 1.2 Hybrid 83 hp CVT στις 17.980 ευρώ. Από εκεί και πάνω απαιτούνται τουλάχιστον 20.000 ευρώ για οικονομικές λύσεις. Αν δεν φτάνουν τα λεφτά, τότε η επόμενη λύση είναι μεταχειρισμένο αυτόματο στα μισά χρήματα. Μια πρόταση αγοράς είναι το προγενέστερο τέταρτης γενιάς Nissan Micra 1.2 CVT, που είναι ένα πολύ βολικό αυτοκίνητο για την πόλη. Στις αγγελίες υπάρχουν αυτοκίνητα του 2013-2016 και σε ένα εύρος τιμών κυρίως μεταξύ 10.000-12.000 ευρώ.

Το γεμάτο καμπύλες κόμπακτ διαστάσεων αμάξωμα των 3.780 χλστ. μήκους, διαθέτει αντίστοιχα ένα νεανικό εσωτερικό με επίσης πολλές καμπύλες επιφάνειες. Την πρακτικότητα ενισχύουν οι πολλές θέσεις και θήκες για μικροαντικείμενα στην κονσόλα, στο διπλό ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού και στις πόρτες. Σε επίπεδο κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά δεν διακρίνονται για την υφή τους, όμως εμφανίζουν καλή συναρμογή. Όσο για τους χώρους οι εμπρός επιβάτες νιώθουν άνετα και οι πίσω δεν θα χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις γιατί ο αέρας για τα πόδια είναι επαρκής. Το πορτ μπαγκάζ των 265 λίτρων είναι μικρό για τα τωρινά δεδομένα και φτάνει τα 1.132 λτ. με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων καθισμάτων.

Το βάρους 940 κιλών μικρό Nissan, κινείται από ένα 1.200άρι 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Η ισχύς του φτάνει τους 80 ίππους και τα 110 Nm ροπής, ενώ για τη μετάδοση της κίνησης φροντίζει ένα CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Οι επιλογές που διαθέτει εκτός από τις κλασικές P, R, N και D, είναι η κοντή σχέση L και η Sport (ανεβάζει τις στροφές του κινητήρα), Το μοτέρ είναι πρόθυμο, ζωντανό και ανεβάζει με ευκολία στροφές σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, ενώ το CVT εμφανίζει ομαλή λειτουργία και συνεργάζεται θετικά με τον κινητήρα. Το Micra είναι εξαιρετικά ευέλικτο και φιλικό στην οδήγηση, το τιμόνι του «κόβει» πολύ στις μανούβρες και η και η ανάρτησή του αμβλύνει με πολύ καλό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Οδηγικά δεν παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον, αφού εμφανίζει αισθητές κλίσεις στις στροφές, το τιμόνι έχει μέτρια αίσθηση, όπως και το σκληρό πεντάλ των φρένων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.198
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 80/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 110/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 14,5
Τελική (χλμ./ώρα) 161
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* 5,4
CO2 (γρ./χλμ.) 125
*Εργοστασιακή

Get it on Google Play Download on the App Store