Ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων αποτελεί μείζον θέμα για όλους τους κατασκευαστές, είτε μέσω υβριδικών συστημάτων, ή μέσω αμιγούς ηλεκτροκίνησης. Τα υβριδικά μοντέλα πλήθυναν σημαντικά τα τελευταία δύο χρόνια, ωστόσο ένας κατασκευαστής είχε αναπτύξει αυτή την τεχνολογία από το 1995. Πρόκειται για την Toyota και το πρωτότυπο Prius, που είχε κάνει την εμφάνισή του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο.
Αρκετά χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 2010, παρουσίασε το πρώτης γενιάς Auris Hybrid, κάνοντας αυτό το σύστημα πιο προσιτό στο ευρύ κοινό. Τον Αύγουστο του 2012 εμφανίστηκε το δεύτερης γενιάς Auris Hybrid, το οποίο τώρα πωλείται στα μεταχειρισμένα σε τιμές που κυμαίνονται γύρω στις 13.000 ευρώ. Για το facelift του 2015 υπολογίστε περίπου συν 2.000 ευρώ.
Η αξιοπιστία του Auris είναι λίγο – πολύ γνωστή, γεγονός που επιβεβαίωσαν και οι τεχνικοί έλεγχοι του γερμανικού οργανισμού TÜV. Η δεύτερη γενιά ταλαιπωρείται από ήσσονος σημασίας ζητήματα, όπως είναι καμένες λάμπες.
Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1.8 λίτρων VVT-i και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, συνδυαστικής απόδοσης 136 ίππων. Το θερμικό μοτέρ αποδίδει 99 ίππους και 142 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ έχει ισχύ 82 ίππους και 207 Nm ροπής. Στην πράξη το υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.) και πολύ μεγάλη ευκολία στην οδήγηση. Μεγάλο ατού είναι η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση των μόλις 5,7 λτ./100 χλμ. σε ρεαλιστικές συνθήκες. Βέβαια σε μεταχειρισμένο Auris θα πρέπει να ελεγχθεί η απόδοση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, αφού είναι λογικό και αναμενόμενο να έχει «πέσει».
Στο δρόμο, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις (διπλά ψαλίδα πίσω) με τη μαλακή ρύθμιση εστιάζουν στην άνεση. Απόρροια αυτής είναι οι τονισμένες κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση, ενώ η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το τιμόνι και τα φρένα με το by wire σύστημα πέδησης, είναι μέτρια. Στα μείον και ο αισθητός θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα από τον κινητήρα, όταν πιέζεται και ανεβάζει στροφές.
Το εσωτερικό του δεύτερης γενιάς Auris Hybrid είναι λιτό και συντηρητικό. Η ποιότητα των υλικών ικανοποιεί, ωστόσο στο ταμπλό η συναρμογή εμφανίζει μικροατέλειες. Οι χώροι επαρκούν για τις μεταφορικές ανάγκες 4 επιβατών, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 360 λίτρων.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.