Τα SUV έχουν κερδίζει το αγοραστικό κοινό, με αποτέλεσμα να βρίσκονται ψηλά στη λίστα των επιλογών, τόσο στα καινούργια, όσο και στα μεταχειρισμένα. Άλλωστε και στα παλαιότερα μοντέλα οι επιλογές που διατίθενται είναι πολλές και για όλα τα οικονομικά βαλάντια. Μια πρόταση μικρού SUV που προσφέρεται σε οικονομικές τιμές, είναι πολύ μοντέρνο σχεδιαστικά και εξαιρετικά άνετο, είναι το Citroen C4 Cactus.
Μεταχειρισμένα αμάξια με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2015-2017 υπάρχουν πολλά σε αγγελίες. Οι τιμές τους κυμαίνονται κατά μέσο όρο στις 11.000-12.000 ευρώ για τα 1.200άρια βενζίνης των 82 και 110 ίππων, ενώ παραπλήσιες είναι και για τα 1.6 ντίζελ των 100 ίππων. Το C4 Cactus παρουσιάστηκε το 2014 και αμέσως κέντρισε το ενδιαφέρον με τον ριζοσπαστικό του σχεδιασμό (όπως άλλωστε συνηθίζει η Citroen). Ακόμα και σήμερα δείχνει φρέσκο και εμφανίζει μοντέρνα χαρακτηριστικά, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του.
Το μικρό γαλλικό SUV έχει μήκος 4.157 χιλιοστά (όσο το C3 Aircross), διαθέτει πολλές καμπύλες επιφάνειες από άκρη σε άκρη και τα χαρακτηριστικά προστατευτικά τμήματα Airbumbs στους προφυλακτήρες και στις πόρτες. Το εσωτερικό του ακολουθεί μια πιο μινιμάλ προσέγγιση με ελάχιστα φυσικά χειριστήρια και δύο ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το infotainment, όπως και στα πιο καινούργια αυτοκίνητα. Η κατασκευή του είναι καλή, με επιφάνειες από λεπτή μαλακή στρώση στο ταμπλό και στιβαρή συναρμογή. Στα πολύ θετικά ανήκουν οι αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι και τα πάρα πολύ αναπαυτικά καθίσματα «στυλ καναπέ». Αν και κόμπακτ εξωτερικά, η καμπίνα του είναι γενναιόδωρη σε χώρους. Στο πίσω μέρος διευκολύνουν το χαμηλό κεντρικό τούνελ και ο επίπεδος σχεδιασμός. Κάτι που μπορεί να ενοχλήσει είναι ότι τα παράθυρα ανοίγουν μόνο προς τα έξω. Ο χώρος αποσκευών των 358 λίτρων εμφανίζει ιδιαίτερα εκμεταλλεύσιμο σχήμα, ωστόσο το ψηλό κατώφλι φόρτωσης δεν εξυπηρετεί.
Από πλευράς κινητήρων, όσοι δεν «κυνηγούν» τις επιδόσεις και μετακινούνται στην πόλη, θα κοιτάξουν το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1.2 λτ. με τους 82 ίππους και τα 118 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 12,9 δλ.). Το 1.2 Turbo με τα 110 άλογα και τα 205 Nm ροπής ταιριάζει ιδανικά στο C4 Cactus, παρέχοντας γεμάτη δύναμη από τις χαμηλές στροφές, γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ.) και κατανάλωση της τάξεως των 6,8 λτ./100 χλμ. Εκείνοι που αναζητούν χαμηλότερη κατανάλωση χωρίς να κάνουν εκπτώσεις σε δύναμη, τότε το ντίζελ 1.6 BlueHDi θα τους καλύψει πλήρως. Το μοτέρ αυτό με τους 100 ίππους και τα 254 Nm ροπής εμφανίζει καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, προσφέρει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και η πραγματική μεικτή κατανάλωση κυμαίνεται στα 5 λτ./100 χλμ. Στα μείον σε κάθε περίπτωση οι μεγάλες διαδρομές του επιλογέα των ταχυτήτων.
Το Citroen C4 Cactus εστιάζει στην άνεση και στο δρόμο, με τις αναρτήσεις του να «καταπίνουν» ιδανικά τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων. Τόσο στην πόλη όσο και το ταξίδι, το μικρό SUV είναι πολύ ξεκούραστο. Στις στροφές οι μαλακές σε ρύθμιση αναρτήσεις επιτρέπουν την εμφάνιση αυξημένων κλίσεων, οι οποίες λειτουργούν αρνητικά ως προς την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός, αφού το κράτημα είναι αρκετά καλό. Βέβαια δεν θα πάρει κανείς το C4 Cactus για να το πιέζει στις στροφές, αλλά για να ευχαριστιέται τις ανέσεις που παρέχει απλόχερα.