Το οικογενειακό κοινό που προσανατολίζεται στην αγορά ενός αυτοκινήτου, θέλει -μεταξύ άλλων- να είναι άνετο σε χώρους και στην οδήγηση, έτσι ώστε να είναι ξεκούραστο τις καθημερινές διαδρομές αλλά και στα ταξίδια. Όταν παράλληλα συνδυάζεται με χαμηλή κατανάλωση τότε είναι σίγουρα ακόμα καλύτερα, ειδικά τώρα που οι τιμές των καυσίμων έχουν πάρει φωτιά.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία και πολλά ακόμα μπορούν να βρεθούν σε προσιτές τιμές, σε μικρομεσαία 5θυρα ντίζελ μοντέλα 5ετίας. Μία κατάλληλη πρόταση προς διερεύνηση που πληροί αυτά τα ζητούμενα, είναι το Nissan Pulsar. Λανσαρίστηκε στην Ευρώπη το 2014, ύστερα από πολυετή απουσία στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, ωστόσο λόγω κυρίως του Qashqai δεν έφερε τα αναμενόμενα σε πωλήσεις και σταμάτησε να παράγεται το 2018. Σήμερα, αρκετά μοντέλα του 2015 – 2016 πωλούνται κατά μέσο όρο κοντά στις 12.000 ευρώ και με ένα καλό ψάξιμο κατόπιν ελέγχων, θα βρεθεί το πιο καλοδιατηρημένο Pulsar.
Εξωτερικά, το ιαπωνικό μικρομεσαίο 5θυρο αυτοκίνητο των 4.387 χλστ. μήκους διαθέτει όμορφο σχεδιασμό μπροστά, υιοθετώντας αισθητικά γνωρίσματα από το προγενέστερο Qashqai. Εντύπωση προκαλεί από το πλάι το πολύ μακρύ μεταξόνιο των 2.700 χλστ. (π.χ. το νέο Qashqai έχει 2.665 χλστ.), γεγονός που έχει ανάλογο θετικό αντίκτυπο στους χώρους. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα γόνατα είναι συγκρίσιμος με πολύ μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Επίσης, το μεγάλο άνοιγμα των θυρών διευκολύνει την επιβίβαση και αποβίβαση. Η καμπίνα του Pulsar καλύπτει με περίσσια ευκολία τις ανάγκες 4 ή και 5 επιβατών, ενώ επαρκές είναι το πορτ μπαγκάζ των 385 λίτρων. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν ακόμα το μαλακό πλαστικό που καλύπτει όλο το πάνω μέρος του ταμπλό και το καλό φινίρισμα, ωστόσο η συναρμογή ορισμένων τμημάτων εκτός ταμπλό παρουσιάζει ατέλειες.
Υπέρ του δέοντος ικανός για τη σβέλτη κίνηση του αυτοκινήτου, μαζί με χαμηλή κατανάλωση, είναι ο γνωστός και αποδοτικός 1.500άρης ντίζελ της Renault, ισχύος 110 ίππων και 260 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Παρουσιάζει αρκετά καλή ελαστικότητα και τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, με περιορισμένα επίπεδα κραδασμών και θορύβου. Το 6τάχυτο κιβώτιο με τη σειρά του διαθέτει καλή αίσθηση και θετικό κούμπωμα, ενώ η μακριά 6η είναι κατάλληλη στα ταξίδια. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή σε ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται στα 5,9 λτ. /100 χλμ.
Ένα ακόμα στοιχείο που μάλλον δεν το περιμένει ο οδηγός και τον εντυπωσιάζει, είναι η υψηλού επιπέδου άνεση από τις αναρτήσεις και ο χαμηλός θόρυβος κύλισης. Έτσι η πραγματοποίηση ταξιδιών γίνεται ευχάριστη, με τον οδηγό να λαμβάνει καλή πληροφόρηση από το τιμόνι και να νιώθει γενικότερα ασφαλής, χάρη και στο στιβαρό πλαίσιο. Το Pulsar είναι σε θέση να ικανοποιήσει και τους πιο «σβέλτους» σε δρόμους με στροφές, εμφανίζοντας ουδέτερη οδική συμπεριφορά και ελαφρώς υποστροφική στο όριο, με το ESP να επεμβαίνει άμεσα και διακριτικά. Πιο αναλυτικά στοιχεία, μπορείτε να διαβάσετε και στη δοκιμή του Nissan Pulsar 1.5 dCi 110 PS.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.