Η απόκτηση ενός καινούργιου οικογενειακού αυτοκινήτου, όπως μικρομεσαίου χάτσμπακ ή SUV συνεπάγεται αρκετά χρήματα. Κάποια ελάχιστα μοντέλα κοστίζουν γύρω στις 20.000 ευρώ, όμως από εκεί και μετά τα ποσά σκαρφαλώνουν στις 25.000 με 30.000 ευρώ. Οπότε, όταν ο προϋπολογισμός είναι περιορισμένος θα επιλεχθεί κάποιο μεταχειρισμένο. Στην συγκεκριμένη περίπτωση τη λύση μπορούν να δώσουν τα Hyundai i30 1.6 CRDi του 2014-2016 που προσφέρονται σε τιμές μεταξύ 10.000-12.000 ευρώ (όσο πωλούνται μικρά μοντέλα), ενώ υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα σε αγγελίες.
Διατηρεί σύγχρονα χαρακτηριστικά
Το δεύτερης γενιάς Hyundai i30 παρουσιάστηκε το 2011 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και αντικαταστάθηκε από τον ομώνυμο διάδοχό του το 2016. Σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στο τεχνικό κέντρο της Hyundai στο Ρουσελσχάιμ της Γερμανίας και παρότι μετρά μια γεμάτη δεκαετία, εμφανίζει σύγχρονα χαρακτηριστικά εξωτερικά και στο εσωτερικό του. Το μήκους 4,3 μέτρων αμάξωμά του ακολουθούσε την τότε νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «fluidic sculpture» της Hyundai, υιοθετώντας μια ρευστή αισθητική με έντονα νεύρα, δυναμικό εμπρός μέρος και τελείωμα τύπου κουπέ.
Αντίστοιχα αισθητικά γνωρίσματα διακρίνονται και στο εσωτερικό του με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στο άνω τμήμα των εμπρός θυρών, η πολύ καλή συναρμογή και τα επιμέρους σκληρά πλαστικά δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι συγκριτικά με πιο σύγχρονα αυτοκίνητα. Στα πλεονεκτήματα του εσωτερικού ανήκουν και οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια. Επαρκές είναι και το πορτ μπαγκάζ των 378 λίτρων.
Άνετο στην οδήγηση και με αρκετή δύναμη
Το προγενέστερο Hyundai i30 θα καλύψει πλήρως και όσους θέλουν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που να είναι εύκολο στους χειρισμούς, άνετο και ασφαλές. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις του (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) εξασφαλίζουν μια σωστή αναλογία μεταξύ άνεσης και σταθερότητας σε κάθε διαδρομή. Στις στροφές το δεύτερης γενιάς i30 πατάει καλά, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και το ESP επεμβαίνει όταν κριθεί απαραίτητο. Νέο χαρακτηριστικό του αποτελούσε το τιμόνι με τη λειτουργία FlexSteer και τις επιλογές Comfort, Normal και Sport.
Ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας προσφέρονταν αρχικά σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 110 και 128 ίππους, ενώ στο facelift του 2015 το ισχυρότερο μοτέρ απέκτησε 136 ίππους. Στην πλειοψηφία τους τα μεταχειρισμένα i30 1.6 CRDi που πωλούνται είναι στην πρώτη έκδοση, με τα 110 άλογα και την μπόλικη ροπή των 260 Nm στις 1.900 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρέχει γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ.) και εν κινήσει, ενώ η κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται κοντά στα 7 λτ./100 χλμ.
Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές.