H Fiat γνώρισε μεγάλες δόξες με το Punto από το 1993 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του, κατόπιν το 1999 με το δεύτερης γενιάς και το 2005 με το τρίτης. Όμως από το 2018 που σταμάτησε η παραγωγή του, η ιταλική φίρμα έχει μείνει χωρίς εκπρόσωπο στη δημοφιλή κατηγορία των supermini. Έκτοτε είχαν κυκλοφορήσει διάφορα σενάρια για το διάδοχό του, όμως τελικά δεν έγιναν ποτέ πράξη.
Το πιο σύγχρονο Punto Evo έκανε την εμφάνισή του το 2009 και διέθετε πολλές αλλαγές σε σχέση με το Grande Punto του 2005 που βασίζονταν. Το 2012 δέχτηκε ένα ακόμα facelift και επαναλανσαρίστηκε ως σκέτο Punto. Σήμερα διατίθεται στην αγορά των μεταχειρισμένων πολλά τέτοια μοντέλα, τόσο με κινητήρες βενζίνης όσο και με τον πετρελαιοκινητήρα MultiJet II 1.3 85 PS, ο οποίος ταίριαζε κατάλληλα στο αμάξωμα των 4.065 χλστ. μήκους και βάρους 1.145 κιλών. Επιλογές από δεύτερο (ή και τρίτο) χέρι υπάρχουν πολλές σε αγγελίες, με τις περισσότερες να βρίσκονται σε ένα εύρος τιμών κυρίως μεταξύ 6.000-8.000 ευρώ.
Το 4κύλινδρο, 16βάλβιδιο μηχανικό αυτό σύνολο των 1.248 κ.εκ. διαθέτει τούρμπο με μεταβλητής γεωμετρίας πτερύγια φτερωτής και αποδίδει 85 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. Η μπόλικη ροπή των 200 Nm από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. ευνοεί την ελαστικότητα και το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Παράλληλα παρέχει αρκετά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δλ.) κυρίως εν κινήσει, ανεξαρτήτως επιλεγμένης ταχύτητας στο 5τάχυτο κιβώτιο. Στις πιο υψηλές στροφές ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα γίνεται αισθητός και σίγουρα στο ταξίδι θα ήταν καλύτερα αν υπήρχε μία 6η ταχύτητα. Σημαντικό πλεονέκτημα είναι και η χαμηλή κατανάλωση των περίπου 6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες. Το τελευταίο Punto (μαζί με το Punto Evo), ήταν ένα άνετο και ασφαλές αυτοκίνητο με μικρές κλίσεις στις στροφές, προοδευτικές αντιδράσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι του έχανε σε αίσθηση γιατί ήταν αρκετά ελαφρύ προς όφελος της ευελιξίας, ωστόσο ήταν άμεσο σε απόκριση.
Το Punto Evo μαζί με το μεταγενέστερο Punto διέθεταν πλήρως αλλαγμένο εσωτερικό, με καλύτερης ποιότητας πλαστικά στο ταμπλό και πιο μοντέρνες υφασμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα και στις πόρτες. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση χάρη και στις πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος, ενώ η εργονομία κυμαίνεται σε καλά επίπεδα. Ικανοποιητικοί είναι οι χώροι για 4 ενήλικους επιβάτες και το πορτ μπαγκάζ των 275 λίτρων είχε καλή χωρητικότητα για τα τότε δεδομένα, αλλά είναι πολύ μικρότερο συγκριτικά με σύγχρονων supermini.
Όσοι λοιπόν θέλουν ένα οικονομικό σε τιμή και κατανάλωση μεταχειρισμένο supermini με καλά συνολικά χαρακτηριστικά, τότε ας κάνουν μια έρευνα αγοράς στα τελευταία Punto Evo και Punto με τον 1.300άρη ντίζελ των 85 ίππων (έβγαινε και με 75 άλογα). Βέβαια πάντα θα πρέπει να γίνονται οι όποιοι απαραίτητοι έλεγχοι, από το αμάξωμα, κινητήρα και εσωτερικό, έως και τα έγγραφα (απαραιτήτως ενημερωμένο βιβλίο service).