Ποιο Toyota συμφέρει με 10.000 ευρώ;

Η Toyota είναι εδώ και πολλά χρόνια ιδιαίτερα δημοφιλής στην Ελλάδα, με μοντέλα όπως το Yaris, το Corolla, το C-HR, κ.λπ., να βρίσκονται στη πρώτη γραμμή των πωλήσεων. Πλέον, για να αποκτήσει κανείς ένα νέο Toyota, θα πρέπει να υπολογίζει τουλάχιστον από 15.470 ευρώ και άνω, όσο δηλαδή ξεκινά η βασική έκδοση του νέου Toyota Aygo X. Ποσό που αφορά παρόμοια μοντέλα άλλων εταιρειών, αφού όλα τα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει σημαντικά.

Toyota Yaris 1.4 Diesel με 10.000 ευρώ

Παλαιότερα υπήρχαν αρκετά καινούρια αυτοκίνητα γύρω στις 10.000 ευρώ, όμως σήμερα μόνο σε μεταχειρισμένα και με αρκετό ψάξιμο. Στην περίπτωση που αναζητά κανείς τώρα Toyota από δεύτερο χέρι με αυτά τα χρήματα πάνω – κάτω, το οποίο να είναι λίγων ετών, με αποδοτικό κινητήρα χαμηλής κατανάλωσης, ευέλικτο στην πόλη αλλά να κάνει εύκολα και ταξίδια, τότε η λύση είναι μία: Το προγενέστερο ντίζελ Yaris 1.4 D-4D. Αγγελίες υπάρχουν πολλές με τέτοια Yaris και σίγουρα ανάμεσα σε τόση πληθώρα θα βρεθεί το καλύτερο δυνατό σε χρήματα, χιλιόμετρα και κατάσταση.

«Πάει» και δεν «καίει»

Ο 4κύλινδρος και 8βάλβιδος 1.400άρης κινητήρας πετρελαίου, ταιριάζει «κουτί» το Yaris, αφού συνδυάζει γρήγορες επιταχύνσεις με χαμηλή κατανάλωση. Οι 90 ίπποι και κυρίως τα 205 Nm ροπής από τις 1.800 σ.α.λ. περνούν στο δρόμο μέσω ενός θετικού σε αίσθηση 6τάχυτου κιβωτίου με κοντές διαδρομές. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει πολύ καλό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και εξασφαλίζει σβελτάδα (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ.). Επίσης με μεικτή πραγματική κατανάλωση στα 5,5 λτ./100 χλμ., το κόστος ισοδυναμεί σήμερα με λιγότερο από 9€/100 χλμ. (με τιμή ντίζελ 1,581€/λτ.). Όσο δηλαδή κοστίζει σε καύσιμο το υπάρχον Yaris Hybrid με μέση κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. και τιμή βενζίνης στα 1,877€/λτ.

Το Yaris 1.4 D-4D είναι παράλληλα ευχάριστο στην οδήγηση, ξεκούραστο και εύκολο στους χειρισμούς. Στην πόλη είναι εξαιρετικά ευέλικτο, ενώ κάνει χωρίς πρόβλημα και ταξίδια. Στις ευθείες των εθνικών οδών πηγαίνει σταθερά και σε πιο γρήγορους ρυθμούς, όπως και σε στροφές. Εκεί εφόσον πιεστεί θα γλιστρήσει προοδευτικά και ελεγχόμενα αλλά για λίγο, καθώς θα επέμβει το σύστημα ευστάθειας VSC.

Καλοφτιαγμένο και ευρύχωρο

Το προγενέστερο Yaris και κυρίως στις πιο σύγχρονες ανανεωμένες εκδόσεις του, παραμένει σύγχρονο και στο εσωτερικό του, ειδικά σε πιο πλούσιες εκδόσεις με το σύστημα infotainment και την οθόνη των 7 ιντσών (6,1 ιντσών τα προ facelift). Από πλευράς κατασκευής ικανοποιεί με το μαλακό υλικό συναντάται στο εμπρός μέρος του ταμπλό και τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά. Η θέση οδήγησης δεν είναι πολύ βολική για όλους, αφού το τιμόνι παρόλο που ρυθμίζεται ως προς το ύψος και βάθος, έχει πολύ μικρή διαδρομή στην τηλεσκοπική ρύθμιση.

Όσο για τους χώρους, το εσωτερικό του προηγούμενου Yaris θα φιλοξενήσει τέσσερα άτομα χωρίς στρίμωγμα, αφού είναι πιο ευρύχωρο από το νέο Yaris, με το οποίο έχει το ίδιο ακριβώς σε χωρητικότητα πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων.

Get it on Google Play Download on the App Store