Τα SUV έχουν κυριαρχήσει στην αγορά του αυτοκινήτου, αφού έχουν «εξαπλωθεί» προς όλες τις κατηγορίες και τα οικονομικά βαλάντια. Για να αποκτήσει κανείς τώρα ένα καινούργιο μικρό ή μικρομεσαίο SUV θέλει τουλάχιστον 20.000 με 25.000 ευρώ, με κίνηση στους εμπρός τροχούς (εκτός ελαχίστων οικονομικών 4×4).
Γυρνώντας το χρόνο πίσω 9 χρόνια, στις αρχές του 2013, η ελληνική αντιπροσωπεία της Daihatsu προσέφερε το δημοφιλές Terios με έκπτωση της τάξεως των 7.280 ευρώ. Έτσι, κόστιζε από μόλις 15.580 ευρώ με τα απολύτως απαραίτητα στον εξοπλισμό του, όπως μετωπικούς αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition και ράδιο CD. Σήμερα στα μεταχειρισμένα θα βρείτε αρκετά μοντέλα από το 2007 έως το 2011, σε τιμές που κυμαίνονται περίπου μεταξύ στις 8.000-11.000 ευρώ.
Το δεύτερης γενιάς Terios, συνδυάζει στοιχεία από τα SUV αλλά και τα αμιγώς εκτός δρόμου αυτοκίνητα, ενώ το κόμπακτ διαστάσεων αμάξωμά του (μήκος 4.065 χλστ.) έμοιαζε σαν ένα μικρότερο RAV4 τρίτης γενιάς. Τον περιπετειώδη χαρακτήρα του ενισχύουν η εξωτερική ρεζέρβα στην πόρτα του χώρου αποσκευών και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 190 χιλιοστών.
Στο εσωτερικό του, μετά την ανανέωση που έγινε το 2009 απέκτησε νέο πίνακα οργάνων και τιμόνι με χειριστήρια του ηχοσυστήματος, συν αυτόματο κλιματισμό στην πιο πλούσια έκδοση SX Plus. Τα καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά του είναι «γεροδεμένα», ενώ η εργονομία είναι καλή και ο οδηγός κάθεται ψηλά. Παρά τις μικρές διαστάσεις του, το Terios διαθέτει ευρύχωρη καμπίνα για 4 επιβάτες και αρκετά ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 380 λίτρων.
Ο 1.500άρης DVVT κινητήρας με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων αποδίδει 105 ίππους και 140 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το κοντής κλιμάκωσης 5άρι σασμάν, έχει ζωντάνια και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και χαρίζει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ.). Μειονέκτημα αποτελεί ο αισθητός θόρυβος από το μοτέρ και το διαφορικό, ειδικά σε ρυθμούς ταξιδιού. Σχετικά με την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2, η Daihatsu ανακοίνωνε 7,4 λτ./100 χλμ. και 173 γρ./χλμ.
Στις αστικές μετακινήσεις το μαζεμένο του αμάξωμα και η ψηλή θέση οδήγησης ευνοούν την ευελιξία. Επίσης, ο οδηγός δεν αγχώνεται για τις λακκούβες και τους «βομβαρδισμένους» δρόμους γενικότερα. Βέβαια, ο πίσω άκαμπτος άξονας με τα 5 σημεία στήριξης ευθύνεται για τις αναπηδήσεις και μαζί με το ελαφρύ τιμόνι δεν εμπνέει για σβέλτες ταχύτητες. Εκτός δρόμου όμως η μόνιμη τετρακίνηση με 3 διαφορικά, δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού σε ποσοστό 50:50, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στους πίσω τροχούς, το χαμηλό βάρος των 1.190 κιλών και οι μικροί πρόβολοι, συνθέτουν ένα «αγριοκάτσικο» για δύσβατες διαδρομές.