Το 2004 ήταν μια χρονιά – σταθμός για την Ελλάδα, λόγω της διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων. Παράλληλα ήταν και το καλύτερο έτος για την αγορά του αυτοκινήτου, αφού οι ταξινομήσεις άγγιξαν τα 290.000 οχήματα.
Με λίγα χρήματα τότε, μεταξύ 10.000 έως 15.000 ευρώ μπορούσε κανείς να επιλέξει ανάμεσα από πάρα πολλά μοντέλα πόλης, αλλά και οικογενειακά. Τότε βέβαια υπήρχαν εκδόσεις που δεν είχαν στάνταρ το ABS, εν αντιθέσει με τα σημερινά και πιο ακριβά, τα οποία είναι φορτωμένα με ένα σωρό συστήματα ασφαλείας, ανέσεων και υποβοήθησης του οδηγού.
Όποιος ήθελε εκείνη την εποχή να αγοράσει μια φθηνή «κούρσα» για να καλύψει τις οικογενειακές του υποχρεώσεις, είχε επιλογές με τιμή κοντά στις 11.000 ευρώ. Ένα από αυτά ήταν και το μικρό σεντάν Fiat Albea, που είχε λανσαριστεί στη χώρα μας το 2003. Best seller δεν έγινε ποτέ, ωστόσο υπήρξε ένας όγκος πωλήσεων, αφού τότε τα τριών όγκων αμαξώματα είχαν κοινό.
Το προερχόμενο από την Τουρκία, Albea (εκεί ακόμα πουλάνε τα σεντάν), έμοιαζε κάπως με μια πιο φθηνή 4θυρη εκδοχή του Punto. Παρά το γεγονός ότι ήταν σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro, το Albea δεν ξεχώριζε για κάποιο ξεχωριστό αισθητικό γνώρισμα εξωτερικά και στο εσωτερικό. Όμως, το κόμπακτ αμάξωμα με το μήκος των μόλις 4.186 χλστ. και το μεταξόνιο των 2.439 χλστ. «έκρυβε» αρκετούς χώρους για τέσσερις επιβάτες και κυρίως, ένα πολύ μεγάλο πορτ μπαγκάζ 515 λίτρων. Βέβαια, η ποιότητα κατασκευής ήταν αναμενόμενα μέτρια, ανάλογη βέβαια της τιμής του αυτοκινήτου. Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκαν μετωπικοί αερόσακοι, υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και air condition, αντί του ποσού των 10.740 ευρώ.
Την κίνησή του αναλάμβανε το γνώριμο 1.200άρι μηχανικό σύνολο των 80 ίππων και 114 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό σίγουρα δεν έβαζε φωτιά στο δρόμο (0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ.), ενώ παράλληλα η πραγματική του κατανάλωση βρίσκονταν κοντά στα 9,5 λτ./100 χλμ. Οι αναρτήσεις του ήταν εστιασμένες στην άνεση και τα κατάφερναν καλά στις ανωμαλίες των δρόμων, ωστόσο εμφάνιζε ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους και τονισμένες κλίσεις στις στροφές.
Σήμερα, τα μεταχειρισμένα Fiat Albea που υπάρχουν στην Ελλάδα είναι μετρημένα στα δάκτυλα και προσφέρονται σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές (κοντά στις 2.500 ευρώ).