Για να αγοράσει τώρα κανείς καινούργιο αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει διαθέσιμα τουλάχιστον 15.000 ευρώ. Μη φανταστείτε κανένα μεγάλο, ούτε καν supermini, αφού με αυτά τα χρήματα προσφέρονται ένα – δύο μίνι μοντέλα. Επειδή όμως όλοι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να δαπανήσουν τέτοια ποσά για αυτοκίνητο πόλης, τότε αρχίζουν και ψάχνουν στην άβυσσο των μεταχειρισμένων, όπου οι επιλογές είναι πάρα πολλές. Με το χαμηλό ποσό των 5.000-6.000 ευρώ, ποιο αμάξι αξίζει τα λεφτά του γιατί είναι αξιόπιστο, οικονομικό στη χρήση, εξαιρετικά πρακτικό και αναλογικά δεν είναι και τόσο παλιό;
Το πρώτης γενιάς Hyundai i10
Λανσαρίστηκε το 2008 και αντικατέστησε το «γερασμένο» Atos Prime, από το οποίο ήταν μακράν καλύτερο. Στην εγχώρια αγορά διατίθενται αρκετά μεταχειρισμένα πρώτης γενιάς Hyundai i10 με τους κινητήρες των 1.1 και 1.2 λτ. και σίγουρα θα βρείτε το καταλληλότερο σε κατάσταση και χιλιόμετρα, αρκεί να γίνει μια καλή έρευνα και φυσικά όλοι οι απαιτούμενοι έλεγχοι. Ο χαριτωμένος του σχεδιασμός εξωτερικά με τις χαρακτηριστικές καμπύλες επιφάνειες και το μικρό μήκος των 3.568 χιλιοστών, προσελκύουν ακόμα και σήμερα το νεανικό -και όχι μόνο- κοινό.
Το ανανεωμένο Hyundai i10 παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2010 και ξεχωρίζει από το πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω τμήμα του, το διαφορετικό πίνακα οργάνων και τις ταπετσαρίες στα καθίσματα. Παρά τα χρόνια που μετράει και την κατηγορία του, το πρώτο Hyundai i10 εμφανίζει αρκετά καλή ποιότητα, μιας και τα πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες είναι ανθεκτικά. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν η πολύ καλή εργονομία, όπως και οι ικανοποιητικοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές (225 λίτρα).
Πιστός σύντροφος για την πόλη
Το Hyundai i10 θα βολέψει στις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας, όπως στο πήγαινε – έλα στη δουλειά, στις μετακινήσεις παιδιών στο σχολείο και σε δραστηριότητες, για τα ψώνια κ.λπ. Είναι εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση, στο παρκάρισμα και στους χειρισμούς γενικότερα. Τηρουμένων των αναλογιών είναι σε θέση να καλύψει και αποστάσεις εκτός αστικού περιβάλλοντος, αφού σε νορμάλ ταχύτητες είναι ικανοποιητικά σταθερό, χωρίς να είναι κουραστικό. Αρκεί βέβαια όλα τα μηχανικά του μέρη να δουλεύουν στην εντέλεια, εφόσον μιλάμε για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Όσον αφορά τους κινητήρες, τα περισσότερα μεταχειρισμένα πρώτης γενιάς i10 που πωλούνται, εφοδιάζονται με τους τετρακύλινδρους 1.1 MPi και 1.2 MPi. Το βασικό μοτέρ αποδίδει 67 ίππους και 98 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 15,6 δευτερόλεπτα. Το 1.200άρι με τα 78 άλογα και τα 119 Nm ροπής παρέχει περισσότερη εμφανώς σβελτάδα (0-100 χλμ./ώρα σε 12,8 δλ.). Στο ανανεωμένο Hyundai i10, ο 1.2 MPi κινητήρας δυνάμωσε και απέκτησε 86 ίππους και 121 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ.).