Η λέξη «φθηνό» τείνει να εκλείψει εδώ και καιρό, αφού όλα τα προϊόντα και οι υπηρεσίες έχουν πάρει τον ανήφορο. Το ίδιο ισχύει και για τα καινούργια αυτοκίνητα, καθώς λίγα είναι πλέον αυτά που πωλούνται σε προσιτές τιμές. Εύλογα λοιπόν αρκετοί στρέφονται στην πιο οικονομική λύση των μεταχειρισμένων. Σίγουρα υπάρχουν μειονεκτήματα και ρίσκα συγκριτικά με ένα ολοκαίνουργιο, όμως με πολύ λιγότερα χρήματα μπορεί κανείς να βρει ένα αξιοπρεπές όχημα για να καλύψεις τις όποιες ανάγκες του.
Μια τέτοια περίπτωση μοντέλου που ήταν εξαιρετικά δημοφιλές πριν από μερικά χρόνια και τώρα μπορεί να αποκτηθεί με λίγα λεφτά, είναι το Opel Astra 3ης γενιάς. Στην αγορά των μεταχειρισμένων διατίθενται πολλά 5θυρα χάτσμπακ, μεταξύ των οποίων τα 1.4-1.6 λτ. (όχι turbo) με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2006-2009 έχουν ένα μέσο όρο τιμής κοντά στις 4.000-5.000 ευρώ. Εξαρτάται βέβαια η κατάσταση, τα χιλιόμετρα, η έκδοση κ.λπ.
Να υπενθυμίσουμε ότι το Astra H λανσαρίστηκε το 2004, ανανεώθηκε το 2007 και αντικαταστάθηκε το 2009. Το αμάξωμά του με το μήκος των 4.249 χλστ. χαρακτηρίζεται για τη «στιβαρή» του εικόνα, ενώ το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του, με τις «κοφτές» γραμμές. Το ταμπλό και το άνω μέρος των θυρών είναι κατασκευασμένο από μαλακό υλικό, με τη συναρμογή και το φινίρισμα να είναι προσεγμένα. Η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων δεν είναι η καλύτερη δυνατή, ειδικά στις πιο πλούσιες εκδόσεις όπου υπάρχουν πολλά μπουτόν και στην κεντρική κονσόλα. Οι χώροι του είναι ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα, αν και τα σκληρά καθίσματα μειώνουν την άνεση. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 350 λίτρων, όμως το σχετικά ψηλό κατώφλι και το όχι ιδιαίτερα μεγάλο άνοιγμα δε διευκολύνουν.
Ο αρχικός κινητήρας των 1.4 λίτρων αποδίδει 90 ίππους και 125 Nm ροπής. Παρουσιάζει μέτριο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, ωστόσο η σωστή διάταξη των 5 ταχυτήτων ωφελεί εν μέρει τις επιδόσεις εν κινήσει, αν και ο επιλογέας των ταχυτήτων «κομπιάζει» στις γρήγορες αλλαγές. Από πλευράς επιδόσεων, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,7 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 178 χλμ./ώρα, με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 6,1 λτ./100 χλμ. O 1.600άρης με τους 115 ίππους και τα 155 Nm ροπής είναι προτιμότερος για όσους θέλουν καλύτερες επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 191 χλμ./ώρα (κατανάλωση 6,5 λτ./100 χλμ.).
Στην οδήγηση το 3ης γενιάς Astra χαρακτηρίζονταν για τη στιβαρότητα του πλαισίου και την αρκετά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων. Γεγονός που από τη μία πλευρά μειώνει τα επίπεδα ανέσεων, όμως από την άλλη ευνοούν την σταθερότητα του αυτοκινήτου, ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Στις στροφές οδηγός είναι σε θέση να εξαντλήσει την ισχύ του κινητήρα, ενώ ακόμα και με άτσαλες κινήσεις η οδική συμπεριφορά του Astra παραμένει εύκολα ελεγχόμενη, μέσω του τιμονιού με την καλή αλλά τεχνητή αίσθηση. Σε κάθε περίπτωση και εφόσον μιλάμε για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, θα πρέπει να γίνεται πάντα ένας εξονυχιστικός έλεγχος.