Τα SUV βρίσκονται στην πρώτη γραμμή ζήτησης στα καινούργια αυτοκίνητα, όμως και στα μεταχειρισμένα υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, από τη στιγμή που τα διαθέσιμα οχήματα είναι πολλά. Παράλληλα αρκετά και ειδικότερα από τις μικρότερες κατηγορίες προσφέρονται σε χαμηλές τιμές, χωρίς να είναι «φορτωμένα» με πολλά χρόνια.
Μια τέτοια περίπτωση οικονομικού σε τιμή και κατανάλωση πετρελαιοκίνητου B-SUV, είναι το Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100. Αυτοκίνητα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2015-2017 πωλούνται αρκετά και σε τιμές που κατά μέσο όρο κυμαίνονται μεταξύ 12.000-14.000 ευρώ. Παρότι έχουν περάσει 8 χρόνια από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε (το 2014), το γαλλικό SUV παραμένει φρέσκο σχεδιαστικά και αναμφίβολα ξεχωριστό. Το μήκους 4.157 χλστ. αμάξωμά του διακρίνεται από τις πολλές απαλές καμπύλες, τα λεπτά εμπρός φώτα ημέρας LED και τους παραλληλόγραμμους προβολείς από κάτω, τα μικρά πίσω φανάρια, τις ράγες οροφής που μοιάζουν με σανίδα του σερφ και το προστατευτικό Airbump στις πόρτες.
Μεταξύ των «πρωταγωνιστών» του C4 Cactus είναι ο ντίζελ κινητήρας των 1.6 λτ., ισχύος 100 ίππων και 254 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο κινεί με άνεση το ελαφρύ αμάξωμα των 1.070 κιλών, προσφέροντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 184 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας διαθέτει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χωρίς κομπιάσματα και κενά απόδοσης με πραγματική κατανάλωση που βρίσκεται κοντά στα 5,5 λτ./100 χλμ. Το πιο σημαντικό μειονέκτημα αποτελούν οι πολύ μακριές διαδρομές του 5τάχυτου επιλογέα.
Η παροχή υψηλών ανέσεων είναι κάτι που θα εκτιμηθεί αμέσως και στο δρόμο. Οι εγκάρσιες κυρίως ανωμαλίες του οδοστρώματος σχεδόν ισοπεδώνονται, χάρη στις αυξημένες διαδρομές των αναρτήσεων με τη μαλακή ρύθμιση. Από την άλλη όμως πλευρά κάνουν την εμφάνισή τους αισθητές κλίσεις στις στροφές, αν και παραμένει σταθερό στην πορεία του. Σίγουρα όσοι αναζητούν πιο δυναμική οδική συμπεριφορά δεν θα ικανοποιηθούν, αφού το αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο για ξεκούραστες διαδρομές.
Λιτός και απέριττος είναι ο σχεδιασμός στο εσωτερικό του, όπου κυριαρχούν οι δύο οθόνες. Μία για τον πολύ απλό ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα πολυμέσων. Στη μεγαλύτερη κεντρική οθόνη των 7 ιντσών ενσωματώνονται διάφορες λειτουργίες, μεταξύ αυτών και ο χειρισμός του κλιματισμού. Σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο από πλευράς εργονομίας, αφού απουσιάζουν τα φυσικά χειριστήρια. Μειονέκτημα αποτελεί και το γεγονός ότι τα πίσω παράθυρα ανοίγουν μόνο προς τα έξω και όχι προς τα κάτω. Από πλευράς ποιότητας το γκρι μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό και τα υπόλοιπα μαύρα είναι σκληρά με άγρια υφή. Σημαντικό ατού του C4 Cactus αποτελούν οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και τα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα. Ειδικά το πίσω ενιαίο θυμίζει καναπέ και θα βολέψει ιδιαίτερα μαζί με το χαμηλό κεντρικό τούνελ. Για τις αποσκευές τα 358 πλήρως εκμεταλλεύσιμα λίτρα είναι αρκετά, ωστόσο το ψηλό κατώφλι δεν ευνοεί την πρακτικότητα.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.