Οικονομικά σε τιμές και κατανάλωση Nissan Juke

Με το Juke, η Nissan εισήλθε το 2010 στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV, που χρόνο με το χρόνο γινόταν όλο και πιο δημοφιλής. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 2023 τα B-SUV συγκέντρωσαν στην Ελλάδα τις περισσότερες ταξινομήσεις, περνώντας για πρώτη φορά τα supermini. Σχετικά με το πρώτης γενιάς Juke ήταν ένα πετυχημένο εμπορικά αυτοκίνητο, αφού έφτασε τις 1,5 εκατομμύρια πωλήσεις.

Αμέσως ξεχώρισε για τον ευφάνταστο έως εκκεντρικό του σχεδιασμό, ο οποίος σε κάποιους άρεσε πολύ γιατί ξέφευγε από τα τετριμμένα, ενώ άλλοι το αντιπαθούσαν. Όπως και να έχει, ακόμα και σήμερα παραμένει ξεχωριστό, ενώ με την ανανέωση που έγινε το 2014 δέχτηκε αλλαγές στο αμάξωμα, στο εσωτερικό και σε κινητήρες. Μεταξύ των μηχανικών συνόλων που ήταν διαθέσιμο, το μοτέρ που συνδύασε πολύ καλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, ήταν το γνωστό και αξιόπιστο ντίζελ 1.5 dCi της Renault. Τέτοια Juke υπάρχουν αρκετά σε αγγελίες με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2013-2017 και σε ένα εύρος τιμών από 11.000 έως 15.000 ευρώ (ανάλογα πάντα τα χιλιόμετρα, την έκδοση, χρονολογία κ.λπ.). Τιμές λογικές για ένα μικρό diesel SUV, από τη στιγμή που νέα μίνι 1.000άρια αμάξια έχουν φτάσει να ξεκινούν από 15.000-16.000 ευρώ.

Τo Juke έχει κόμπακτ διαστάσεις με μήκος 4.135 χλστ., πλάτος 1.765 χλστ., ύψος 1.565 χλστ. και μεταξόνιο 2.530 χλστ. Το Juke facelift διακρίνεται εξωτερικά από τα ανασχεδιασμένα φώτα LED ημέρας, τη νέα μάσκα, τους νέους προφυλακτήρες, την προσθήκη φλας LED στους καθρέπτες και τα διαφορετικά πίσω φανάρια. Στο εσωτερικό το ανανεωμένο φέρει νέες επενδύσεις, ενώ ανεξαρτήτως έκδοσης τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν σε υφή, φινίρισμα και συναρμογή. Οι χώροι δεν ανήκουν στα δυνατά σημεία του Juke, αφού στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι λίγος. Το ίδιο ισχύει και για το πορτ μπαγκάζ των 251 λίτρων, το οποίο στο facelift αυξήθηκε στα 354 λίτρα.

Σχετικά με τον 8βάλβιδο, 4κύλινδρο 1.5 dCi με την ισχύ των 110 ίππων και τη μπόλικη ροπή των 260 Nm, κινεί με άνεση το αμάξωμα των 1,3 τόνων βάρους, παρέχοντας γρήγορες επιδόσεις από στάση και κυρίως εν κινήσει. Στις πολύ χαμηλές στροφές δεν λείπει μια ελαφρά υστέρηση και το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα». Ωστόσο από τις 1.750 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή το τράβηγμα είναι γεμάτο, ανεξαρτήτως επιλεγμένης σχέσης στο 6άρι σασμάν. Σημαντικό πλεονέκτημα είναι η χαμηλή κατανάλωση της τάξεως των 5,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες. Στο δρόμο το Juke είναι ευχάριστο σε αίσθηση, χάρις και στο σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεων, ωστόσο επιβαρύνουν την άνεση αφού κάνουν αισθητές στους επιβάτες τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του με την επιλογή «Sport» μέσω του D-Mode, όπου το τιμόνι βαραίνει περισσότερο και η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι πιο άμεση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.461
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,2
Τελική (χλμ./ώρα) 175
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* 5,5
CO2 (γρ./χλμ.) 104
*Δοκιμής

Get it on Google Play Download on the App Store