To 2012 η Opel έκανε την είσοδό της στα κόμπακτ SUV με το Mokka, το οποίο με μήκος 4,28 μέτρων τοποθετούνταν στο άνω άκρο της κατηγορίας του και «φλέρταρε με τα μικρομεσαία SUV. Από τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές ήταν η έκδοση με τον 1.700άρη κινητήρα πετρελαίου, ωστόσο το 2013 ήταν ακριβό, καθώς κόστισε από 25.170 ευρώ το προσθιοκίνητο και από 26.570 ευρώ το τετρακίνητο. Σήμερα πωλείται κατά μέσο όρο γύρω στις 13.000 ευρώ (μοντέλα 2013-2015), με κίνηση μπροστά ή 4×4.
Ακόμα και τώρα το Mokka δεν είναι αδιάφορο σχεδιαστικά και κερδίζει τις εντυπώσεις με το μυώδες ανάστημά του. Αντίστοιχα και το εσωτερικό του παρουσιάζει ενδιαφέρον με τη συνολική εικόνα του. Σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί με την πολύ μοντέρνα αισθητική του καινούργιου Mokka, όμως το νέο Mokka με τον 1.500άρη diesel των 110 ίππων (δεν υπάρχει 4×4) ξεκινά από 24.210 ευρώ. Στο θάλαμο των επιβατών η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, με χρήση λεπτού μαλακού υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό και καλή συναρμογή μεταξύ των επιμέρους τμημάτων. Στα αρνητικά του ανήκουν η εργονομία με τα πολλά χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για 4 επιβάτες και δεν θα χρειαστεί να γίνουν παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 356 λίτρων εξυπηρετεί με το μεγάλο άνοιγμά του και με το σχήμα του.
Ο ντίζελ των 1.7 λτ. με ισχύ 130 ίππων και 300 Nm ροπής εμφανίζει ομαλή λειτουργία και συνεργάζεται καλά με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Το τράβηγμά του είναι θετικό από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, εντούτοις στις χαμηλότερες δεν ικανοποιεί με την απόκρισή του. Σύμφωνα με την Opel, το Mokka επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 184 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 120 γρ./χλμ. Σε ρεαλιστικές συνθήκες το Mokka 1.7 CDTi «καίει» γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ.
Στην οδήγηση, το πρώτης γενιάς Opel Mokka με τις σχετικά σφιχτές σε ρύθμιση αναρτήσεις είναι ασφαλές ακόμα και σε σβέλτους ρυθμούς, όμως στις διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος εμφανίζει μια νευρικότητα, καθώς τις «διαβάζει». Η οδηγική αίσθηση είναι σχεδόν αδιάφορη, για το λόγο ότι το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση υπολείπεται σημαντικά σε αίσθηση και ακρίβεια και δεν εμπνέει για γρήγορες βόλτες. Το 4κίνητο περιλαμβάνει έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, που μεταβάλλει τη ροπή από 100% εμπρός μέχρι και 50% πίσω. Διαθέτει έχει άμεση απόκριση όποτε χρειαστεί, αν και το αυτοκίνητο δεν είναι φτιαγμένο για off roading, αλλά για πατημένα κομμάτια.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.