Το τρίπτυχο τιμή – κατανάλωση – χώροι είναι το βασικό ζητούμενο για την αγορά ενός αυτοκινήτου, είτε πρόκειται για καινούργιο ή για μεταχειρισμένο, ειδικά όταν προορίζεται για να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας τυπικής τετραμελούς οικογένειας. Οι περισσότεροι αναζητούν να βρουν με τα λιγότερα δυνατά χρήματα εκείνο που θα παρέχει ευρυχωρία για τους επιβάτες και τις αποσκευές, αλλά δεν θα τους τινάζει τον προϋπολογισμό με το κόστος για καύσιμο, πόσο μάλλον τώρα που η βενζίνη και το πετρέλαιο έχουν φτάσει σε τιμές ρεκόρ.
Ένα μοντέλο που προσφέρει όλα τα προαναφερθέντα απαιτούμενα και πολλά ακόμα, είναι η προγενέστερη Skoda Octavia 1.6 TDI. Τα διαθέσιμα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν είναι λίγα, ενώ οι τιμές εκείνων με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2012-2013 κυμαίνονται κατά μέσο όρο γύρω στις 12.000 ευρώ (+/- 1.000 ευρώ), ανάλογα πάντα με τα χιλιόμετρα, τον εξοπλισμό και τη γενικότερη κατάσταση. Με το βατό αυτό ποσό μπορεί εύκολα να καλύψει κανείς τις οικογενειακές του υποχρεώσεις, όταν για παράδειγμα μια καινούργια Octavia Grand Coupe 2.0 TDI 116 PS ξεκινά από τις 21.780 ευρώ και έχει και το φορολογικό μειονέκτημα του δίλιτρου κινητήρα.
Η τρίτης γενιάς Skoda Octavia που παρουσιάστηκε το 2013 βασίζονταν στην πλατφόρμα MQB του ομίλου Volkswagen και ήταν σαφώς βελτιωμένη σε όλους τους τομείς. Οι τιμές για την 1.6 TDI 105 PS Active ξεκινούσαν το 2013 από 20.790 ευρώ (18.790 ευρώ με έκπτωση και απόσυρση) και η δεύτερη έκδοση Ambition κόστιζε από 21.690 ευρώ (19.690 ευρώ με έκπτωση και απόσυρση). Από το βασικό εξοπλισμό διέθετε ESP, 7 αερόσακους, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και ηχοσύστημα, ωστόσο ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με ακόμα περισσότερα στοιχεία είναι σίγουρα προτιμότερο (π.χ. αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, κεντρική οθόνη κ.λπ.).
Εξωτερικά η Octavia Mk3 αποπνέει στιβαρότητα, την οποία ενισχύουν οι τονισμένες διαστάσεις (μήκος 4.659 χλστ., πλάτος 1.814 χλστ., ύψος 1.461 χλστ. και μεταξόνιο 2.686 χλστ.). Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, όπου κυριαρχούν οι ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες. Όσον αφορά την κατασκευή, το πάνω μέρος του ταμπλό μέχρι την κεντρική κονσόλα και το άνω μέρος των επενδύσεων των θυρών επενδύονται από μαλακό πλαστικό. Το βασικότερο όμως πλεονέκτημα είναι οι χώροι. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια είναι πολύς, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 590 λίτρων και το μεγάλο άνοιγμα είναι ότι ακριβώς αναζητά ένας οικογενειάρχης για να μεταφέρει τα πάντα σε ένα ταξίδι.
Περνώντας στα του κινητήρα, ο 1.6 TDI με ισχύ 105 ίππων και 250 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., εμφανίζεται είναι πολιτισμένος με λιγοστούς κραδασμούς και χαμηλό θόρυβο. Οι επιταχύνσεις που προσφέρει είναι σβέλτες (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ.) παρά τη μακριά κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου. Ουσιαστικά μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές παρατηρείται μια έλλειψη δύναμης. Στα συν είναι και η χαμηλή κατανάλωση, καθώς σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης βρίσκεται στα 6 λτ./100 χλμ.
Η πλατφόρμα MQB μαζί με τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων, συνέβαλλαν τα μέγιστα στη διαμόρφωση της πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς. Το μεσαίο αυτοκίνητο κερδίζει τον οδηγό του με την ασφάλεια και την σιγουριά που προσφέρει στο δρόμο, ανεξαρτήτως διαδρομής. Όσον αφορά την άνεση, οι διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος αμβλύνονται με αρκετά ικανοποιητικό τρόπο, όμως ο θόρυβος που ακούγεται στην καμπίνα από τις αναρτήσεις δεν φιλτράρεται ιδιαίτερα αποτελεσματικά.
Σημείωση: Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δεν αφορά αγγελία.