Το τελευταίο 5ης γενιάς Nissan Micra έχει σταματήσει να διατίθεται, αφού η παραγωγή του έληξε τον Δεκέμβριο του 2022, έξι χρόνια μετά το λανσάρισμά του. Αντικαταστάτης δεν υπήρξε, που σημαίνει ότι στη βάση της γκάμας της Nissan βρίσκεται πλέον το μικρό SUV Juke, σε τιμές που ξεκινούν από 23.400 ευρώ. Οπότε όποιος ψάχνει για το νεότερο Micra θα το βρει μόνο σε αγγελίες μεταχειρισμένων.
Τουλάχιστον υπάρχουν πολλά διαθέσιμα και σε καλές τιμές, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με σύγχρονα χαρακτηριστικά και λίγα χρόνια κυκλοφορίας. Για παράδειγμα μοντέλα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2017-2019 πωλούνται σε τιμές κοντά στις 12.000-14.000 ευρώ και εφοδιάζονται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Ειδικά τα ντίζελ μεταχειρισμένα είναι περισσότερα και συμφέρουν λόγω του πολύ καλού κινητήρα που συνδυάζει αρκετή ισχύ με χαμηλή κατανάλωση. Πληροφοριακά, καινούργια μικρά μοντέλα κοστίζουν τώρα στις αρχικές τους εκδόσεις κοντά στις 20.000 ευρώ και άνω.
Σχετικά με τον 1.5 dCi της Renault, αποδίδει στο Micra 90 ίππους και κυρίως μπόλικη ροπή 220 Nm. Χαρακτηριστικό που εξασφαλίζει γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και γρήγορες προσπεράσεις. Επίσης, η πολιτισμένη του λειτουργία και η προσεγμένη ηχομόνωση κρατούν εκτός καμπίνας ενοχλητικούς θορύβους. Σημαντικό του προσόν είναι και η περιορισμένη κατανάλωση των 5,4 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.
Όσοι θέλουν κινητήρα βενζίνης, τότε στη βάση θα βρουν τον 1.000άρη ατμοσφαιρικό με τους 73 ίππους και 95 Nm ροπής. Κύριο μέλημά του δεν είναι οι μέγιστες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 16,4 δλ.) αλλά η οικονομία σε πραγματικές συνθήκες (6,2 λτ./100 χλμ. κατανάλωση). Όσο για τα turbo μηχανικά σύνολα βενζίνης, αρχική επιλογή είναι ο 0.9 TCe με τους 90 ίππους και 140 Nm ροπής (95 PS και 150 Nm με overboost). Μειονέκτημά του αποτελεί το μέτριο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές, ενώ βελτίωση υπάρχει από τις 2.500 σ.α.λ. και άνω, όπου το turbo κάνει την είσοδό του. Επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και καίει σε πραγματικές συνθήκες 7,3 λτ./100 χλμ. Αργότερα λανσαρίστηκε με τον turbo 1.0 IG-T των 100 PS και τον 1.0 λτ. DIG-T 117 PS. Ο «100άρης» είναι πιο αποδοτικός (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.) συγκριτικά με τον 0.9 TCe και με παραπλήσια κατανάλωση.
Βασισμένο σε μια βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας V της Nissan, το 5ης γενιάς Micra συνδυάζει το στιβαρό πλαίσιο με σχετικά σφιχτή ρύθμιση στις αναρτήσεις και προβάλλει σπορτίφ χαρακτήρα, που ενισχύει με την σειρά του το αίσθημα ασφαλείας. Στις αστικές μετακινήσεις το νέο Micra είναι εύκολο στους χειρισμούς, ενώ η ανάρτησή του περνά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του, ειδικά με τις μικρότερες ζάντες.
Το τελευταίο Nissan Micra με το μεγαλύτερο από ποτέ αμάξωμα των 3.999 χιλιοστών μήκους, ξεχώριζε και για την ανώτερη ποιότητα στο εσωτερικό του. Σε αυτό έγινε χρήση για πρώτη φορά μαλακού πλαστικού σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και το κάθισμα – τιμόνι πλήρους ρυθμίσεων, ενώ δεν λείπουν και οι απαραίτητες θήκες για μικροαντικείμενα. Στο πεδίο των χώρων, στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν χωρίς πολλά προβλήματα 2 ενήλικες επιβάτες, με το πορτ μπαγκάζ να επαρκεί με τα 300 λίτρα.