Το πρώτο μοντέλο που σκέφτεται κανείς στο άκουσμα της μάρκας Honda, είναι πρωτίστως το Civic. Λογικό αφού πρόκειται για το δημοφιλέστερο αυτοκίνητό της παγκοσμίως, το οποίο μετρά 11 γενιές και 50 χρόνια από τότε που έκανε την πρώτη του εμφάνιση, στις 11 Ιουλίου του 1972.
Από τα πιο ριζοσπαστικά Civic ήταν το εικονιζόμενο όγδοης γενιάς με το 5θυρο αμάξωμα. Δεν είχε καμία απολύτως ομοιότητα με οποιοδήποτε προκάτοχό του, ενώ ήταν με διαφορά το πιο σπορτίφ και φουτουριστικό σε σχεδιασμό. Ξεκίνησε να παράγεται το 2005, ανανεώθηκε το 2009 και αντικαταστάθηκε το 2012. Ωστόσο, ακόμα και σήμερα έχει διατηρήσει το δυναμισμό του και κρύβει καλά τα 17 χρόνια του. Χαρακτηριστικά γνωρίσματά του είναι το έντονα σφηνοειδές προφίλ με το χαμηλό ρύγχος και το κεκλιμένο εμπρός καπό, το μακρόστενο μοτίβο με τα εμπρός και πίσω φώτα, οι «κρυμμένες» πίσω χειρολαβές, το διπλό πίσω παρμπρίζ με την αεροτομή – ενσωματωμένο τρίτο στοπ και οι τριγωνικές εξατμίσεις.
Εξίσου μοντέρνο ήταν και παραμένει και το εσωτερικό του, όπου κυριαρχούν οι πολλές καμπύλες επιφάνειες στο ταμπλό, με το διπλό πίνακα οργάνων και το μικρής διαμέτρου τιμόνι. Από πλευράς κατασκευής, έχει γίνει χρήση μαλακών πλαστικών στο ταμπλό, με πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα, που δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι και από πιο σύγχρονα αυτοκίνητα. Η θέση οδήγησης δεν είναι πάρα πολύ βολική λόγω του ψηλά τοποθετημένου καθίσματος σε σχέση με τη χαμηλή θέση του τιμονιού. Παρόλα αυτά, ο ψηλά τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα επιλογέας των ταχυτήτων είναι πρακτικός και ιδιαίτερα ακριβής (όπως σε όλα τα Honda). Την πρακτικότητα ενισχύουν τα γνωστά πίσω καθίσματα Magic Seats, μαζί με το επίπεδο δάπεδο. Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 4.249 χλστ.), το 8ης γενιάς Civic παρέχει αρκετούς χώρους για τους επιβάτες, αν και πίσω τα μικρά παράθυρα περιορίζουν την ορατότητα. Πολύ μεγάλο και για τα τωρινά δεδομένα είναι το πορτ μπαγκάζ των 485 λίτρων.
Ο σπορτίφ προσανατολισμός του 8ης γενιάς 5θυρου Civic γίνεται άμεσα αισθητός και στην οδήγηση, λόγω της σφιχτής ρύθμισης των αναρτήσεών του. Αυτές εξασφαλίζουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά, όμως μετριάζουν την προσφερόμενη άνεση. Παράλληλα ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το τιμόνι και από τον εξαιρετικό επιλογέα των ταχυτήτων.
Σχετικά με τους κινητήρες, υπήρχαν δύο επιλογές. Στη βάση τοποθετούνταν ο 1.400άρης των 83 ίππων και 119 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 14,6 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Σε απόλυτα νούμερα σίγουρα δεν ενθουσιάζει, όμως χάρη στην πυκνή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου έχει την απαραίτητη ζωντάνια. Ο 1.800άρης των 140 ίππων και 174 Nm ροπής είναι αισθητά πιο ισχυρός, γεγονός που αποτυπώνεται και στις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ.).
Όσον αφορά τις τιμές του όγδοης γενιάς 5θυρου Civic, κυμαίνονται κατά μέσο όρο κοντά στις 8.000 ευρώ (+/- 1.000 ευρώ) και είναι ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο που αξίζει τα λεφτά του. Εφόσον πάντα γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι για να εξακριβωθεί η κατάστασή του και το ιστορικό του, δεομένου ότι πρόκειται για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.