Ο τομέας της αξιοπιστίας είναι κάτι που λίγο πολύ απασχολεί τόσο όσους σκοπεύουν να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο, όσο και μεταχειρισμένο. Στη δεύτερη περίπτωση έχει ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα, αφού τα πιο παλιά μοντέλα δεν συνοδεύονται από καμία εργοστασιακή εγγύηση και οποιαδήποτε ζημιά βγάλουν μετά τη μεταβίβαση, ο πωλητής δεν φέρει καμία ευθύνη.
Όσοι θέλουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με παράδοση στην αξιοπιστία, θα κοιτάξουν πιο πολύ προς ιαπωνικές και κορεατικές μάρκες, γιατί τα μοντέλα τους εμφανίζουν λιγότερες βλάβες, σύμφωνα πάντα με σχετικές έρευνες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ένα αυτοκίνητο που έχει βγει γερό με το πέρασμα των ετών και τώρα προσφέρεται για λίγα λεφτά, είναι το δεύτερης γενιάς Nissan Almera. Ωστόσο όπως σε κάθε αυτοκίνητο, μεγάλο ρόλο παίζει σε τι χέρια έχει… πέσει, αφού η συντήρηση και ο τρόπος οδήγησης είναι μείζονος σημασίας.
Almera 1.5 facelift με 3.000-4.000 ευρώ
Ανανεωμένα Nissan Almera με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2004 έως 2007 μπορεί να βρει κανείς σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 3.000-4.000 ευρώ (υπάρχουν ακριβότερα και φθηνότερα). Το δημοφιλές ιαπωνικό αυτοκίνητο υπάρχει σε εκδόσεις με 3θυρο, 5θυρο και σεντάν αμάξωμα. Οι βασικές εκδόσεις περιλαμβάνουν ABS, μετωπικούς αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, air condition, ηχοσύστημα κ.λπ. Οι πιο πλούσιες ξεχωρίζουν αμέσως από τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, όπου αναγράφονται διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα ο κλιματισμός.
Καλοφτιαγμένο και πιο ευρύχωρο το σεντάν
Όπως το αμάξωμα του Almera, έτσι και το εσωτερικό του διαθέτει αρκετές απαλές καμπύλες. Τα σκληρά πλαστικά με τη διχρωμία στο ταμπλό και στις πόρτες είναι προσεκτικά συναρμολογημένα και ικανοποιούν συνολικά με την ποιότητά τους. Από πλευράς χώρων, αυτό που θα εξυπηρετήσει περισσότερο σε αποσκευές, είναι το μακρύτερο (μήκους 4.425 χλστ.) 4θυρο Almera με το πορτ μπαγκάζ των 460 λίτρων. Το 3θυρο και το 5θυρο έχουν το ίδιο μήκος των 4.184 χλστ. και χώρο αποσκευών 355 λίτρων.
Μονόδρομος ο 1.500άρης κινητήρας
Ο 1.5 λτ. κινητήρας με τους 98 ίππους αποτελούσε μονόδρομο για το Almera, ικανοποιώντας το συντηρητικό κατά βάση κοινό του. Άλλωστε τότε ήταν μια καλή απόδοση, δεδομένου ότι δεν υπήρχαν τα turbo downsized. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει καλή ελαστικότητα και ικανοποιητικές επιδόσεις, όμως στα μείον ανήκουν ο τονισμένος θόρυβος σε πιο γρήγορους ρυθμούς και ο επιλογέας των ταχυτήτων με τις μεγάλες διαδρομές. Το Almera εστιάζει στην άνεση μέσω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησής του. Βέβαια, επειδή το Almera μετράει αρκετά χρόνια στους δρόμους, θα πρέπει να γίνει ένας εξονυχιστικός έλεγχος, μαζί με μετρήσεις φρένων και αμορτισέρ σε κάποιο ΚΤΕΟ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.497 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 98/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 136/6.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,1 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 177 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 6,6 |
Βάρος (κιλά) | 1.154 |
*Almera 5d |
Σημείωση: Οι φωτογραφίες είναι ενδεικτικές.