Τα καινούργια αυτοκίνητα σε χαμηλές τιμές ολοένα και λιγοστεύουν, αφού κάθε λίγο και λιγάκι οι επίσημες αντιπροσωπείες ανακοινώνουν αυξήσεις, λόγω των εργοστασιακών ανατιμήσεων. Για αυτό όποιος σκοπεύει να αποκτήσει ένα νέο αμάξι καλό είναι να μην το καθυστερεί, ενώ αν βρεθεί ετοιμοπαράδοτο ή με παράδοση σε 2-3 μήνες, το «κλείνει» χωρίς δεύτερη σκέψη.
Όσοι πάλι έχουν λίγα διαθέσιμα χρήματα, τότε τη λύση δίνουν τα μεταχειρισμένα. Όχι όμως αυτά που είναι λίγων ετών, γιατί σε πολλές περιπτώσεις οι τιμές τους δεν έχουν μεγάλες διαφορές από όσο πωλούνταν καινούργια. Για πολύ φθηνά μεταχειρισμένα θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος να κοιτάξει τουλάχιστον μια 15ετία πίσω σε δημοφιλή μοντέλα, γιατί ακόμα υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα.
Μια τέτοια περίπτωση που ακόμα αξίζει τα πολύ λίγα λεφτά που πωλείται, είναι το πρώτης γενιάς ανανεωμένο Ford Focus με τους κινητήρες των 1.4 λτ. και 1.6 λτ. Αυτοκίνητα με πρώτη ταξινόμηση το 2002-2005 προσφέρονται μεταξύ 2.000-4.000 ευρώ. Παρά τα χρόνια του, το πρώτο Focus συνεχίζει να διαθέτει ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, ειδικά όσον αφορά τον σχεδιασμό του (το 3θυρο/5θυρο) και κυρίως την οδική του συμπεριφορά. Μεταξύ των μοντέλων που υπάρχουν στην αγγελίες, σίγουρα κάποια θα είναι πιο καλά συντηρημένα.
Το Focus Mk1 ήταν ένα από τα πιο σπορτίφ σχεδιαστικά μικρομεσαία αυτοκίνητα της γενιάς του τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό. Το φιλοσοφίας «New Edge design» αμάξωμά του χαρακτηρίζεται από τις ακμές του και τα τριγωνικά φανάρια, ενώ αντίστοιχη αισθητική υιοθετήθηκε και στο εσωτερικό του. Σε αυτό τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν σε ποιότητα και περισσότερο με τη γεροδεμένη τους συναρμολόγηση. Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι αρκετά ικανοποιητικοί, όπως και ο χώρος των 350 λίτρων για τις αποσκευές με το μεγάλο άνοιγμα. Το πιο μακρύ Focus Sedan των 4.369 χλστ. μήκους (4.152 χλστ. το 5θυρο) διαθέτει 490 λίτρα αλλά με μικρό άνοιγμα που δυσχεραίνει τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.
Από τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά του Focus ήταν και παραμένει το πολύ καλό του πάτημα, το οποίο συγκρίνεται και με σύγχρονων αυτοκινήτων. Το ενισχυμένο του πλαίσιο μαζί με τις ιδανικά ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις εξασφαλίζουν αξιοσημείωτη οδική συμπεριφορά. Παράλληλα ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το άμεσο και με σωστό βάρος τιμόνι, όπως και από τον εύχρηστο επιλογέα των ταχυτήτων. Σχετικά με τους κινητήρες, ο μικρότερος των 1.4 λίτρων με 75 ίππους επαρκεί οριακά για το αμάξωμά του. Πιο ιδανικός είναι ο 1.600άρης, γιατί ελαστικός, πιο «ζωηρός» και εξασφαλίζει αισθητά καλύτερες επιδόσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.388 | 1.596 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 75/5.000 | 101/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 125/3.500 | 145/4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 15,1 | 10,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 171 | 185 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,6 | 6,9 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |
Σημείωση: Οι φωτογραφίες των αυτοκινήτων είναι ενδεικτικές.