Η Peugeot έχει δυνατή παρουσία την τελευταία 20ετία και στη μικρομεσαία κατηγορία με μοντέλα όπως το 307 και το 308, το οποίο εδώ και λίγο καιρό λανσαρίστηκε στην ολικά αναβαθμισμένη 3η γενιά του. Αντίστοιχα όμως και το 2ης γενιάς 308 που παρουσιάστηκε το 2013 ήταν αισθητά πιο σύγχρονο από τον προκάτοχό του, ενώ ακόμα και σήμερα παραμένει ενδιαφέρον, πλέον ως μεταχειρισμένο.
Στην αγορά μπορεί να βρει κανείς αρκετά Peugeot 308 II, με τη συντριπτική πλειοψηφία τους να είναι 1.6 diesel και ταξινομημένα μεταξύ 2015 έως 2017 (πάνω από 180 αυτοκίνητα). Οι τιμές τους κυμαίνονται κατά μέσο όρο ανάμεσα στις 11.000 έως 14.000 ευρώ και είναι στα μισά λεφτά και πιο κάτω συγκριτικά με το καινούργιο. Σαφώς το νέο 308 είναι καλύτερο, δεν παύει όμως και το προγενέστερο αναλογικά με τα λεφτά που πωλείται να αξίζει για όποιον θέλει ένα οικονομικό μικρομεσαίο χάτσμπακ. Πληροφοριακά, το δεύτερης γενιάς 308 κατασκευάστηκε μεταξύ 2013 έως 2021, το 2017 ανανεώθηκε και απέκτησε πιο ισχυρό 1.500άρη ντίζελ με 130 άλογα, ενώ το 2020 δέχτηκε μια επιπλέον αναβάθμιση, υιοθετώντας τον ψηφιακό πίνακα οργάνων του 3008.
Τα πιο πολλά μεταχειρισμένα 308 ΙΙ που πωλούνται, εξοπλίζονται με τον 1.6 BlueHDi των 120 ίππων (κάποια λίγα είναι και με τα 100 άλογα). Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει πολύ αξιόλογα χαρακτηριστικά και με τα σημερινά δεδομένα, δεδομένου ότι εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, πολύ καλή ελαστικότητα και ιδιαίτερα ραφιναρισμένη λειτουργία. Η Peugeot ανακοίνωνε επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα, με σβέλτες επιδόσεις και εν κινήσει. Όσο για την κατανάλωση, αυτή σε ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκονταν κοντά στα 5,5 λτ./100 χλμ.
Πολύ καλό είναι το ταίριασμα του πετρελαιοκινητήρα με την τότε νέα πλατφόρμας EMP2 και τις σωστά σεταρισμένες αναρτήσεις, σύμφωνα με την παραδοσιακή γαλλική «συνταγή». Είτε οδηγείς στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο, ή επιλέγεις να στρίψεις το αυτοκίνητο αναδεικνύοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά του, σε κάθε περίπτωση θα σε αποζημιώσει. Είναι στιβαρό και σταθερό στον αυτοκινητόδρομο, ανάλαφρο και ευέλικτο στην πόλη και με υψηλά επίπεδα άνεσης.
Η θετική εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό του προηγούμενου 308, όπου η σχεδίαση ξεφεύγει από τα συνηθισμένα ενσωματώνοντας την αισθητική i-Cockpit. Όπως και στα τωρινά Peugeot, έτσι και σε αυτό χαρακτηρίζεται από τον πίνακα οργάνων που βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο του ταμπλό, το χαμηλά τοποθετημένο μικρής διαμέτρου τιμόνι και την οθόνη αφής στο κέντρο. Στην περίπτωση του προηγούμενου 308 η απουσία διακοπτών από την κεντρική κονσόλα απαιτεί μεγάλη περίοδο προσαρμογής ώστε μέχρι ο οδηγός να χειρίζεται εύκολα και γρήγορα το μενού της οθόνης. Μειονέκτημα που συναντάται και στα καινούργια Peugeot, είναι το γεγονός ότι η στεφάνη του τιμονιού κρύβει ένα μεγάλο τμήμα του πίνακα οργάνων. Η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής αποτελεί ένα ακόμα δυνατό σημείο του νέου 308. Τέλος, οι χώροι είναι υπεραρκετοί για μια τετραμελή οικογένεια, ενώ και το πορτ μπαγκάζ των 420 λίτρων είναι αρκετό και για τα τωρινά δεδομένα.