H Mitsubishi εισήλθε στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV το 2010 με το ASX, το οποίο έχει σταματήσει να διατίθεται στην Ευρώπη εδώ και αρκετά χρόνια, όχι όμως και σε άλλες αγορές του κόσμου (π.χ. στις Η.Π.Α. ως Outlander Sport). Όλα αυτά τα έτη έχει δεχτεί τέσσερα facelifts, ενώ το νέο ASX που εμφανίστηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο είναι ουσιαστικά ένα Renault Captur PHEV με τα λογότυπα της Mitsubishi.
Με πολλές βελτιώσεις
Στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα υπάρχουν δεκάδες αγγελίες με Mitsubishi ASX διαφόρων ηλικιών, τιμών, χιλιομέτρων και κινητήρων. Με 13.000 έως 17.000 ευρώ διατίθενται αρκετά, ενώ υπάρχουν φθηνότερα αλλά και ακριβότερα. Να υπενθυμίσουμε ότι η πρώτη ανανέωση έγινε το 2012 όπου άλλαξε ελαφρώς ο σχεδιασμός του εμπρός μέρους, ενώ η μεγάλη επέμβαση μπροστά έγινε το 2017 με την προσθήκη της μάσκας «Dynamic Shield», μαζί με βελτιώσεις στο εσωτερικό.
Κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου 1.6 λτ. και 1.8 λτ.
Αναφορικά με τους κινητήρες, το ASX ήταν αρχικά διαθέσιμο με τον βενζίνης 1.6 MIVEC, απόδοσης 117 ίππων και 154 Nm ροπής. Οι επιδόσεις του ήταν καλές (0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ.) και κάλυπτε τις περισσότερες ανάγκες, όμως αρνητικό του γνώρισμα αποτελούσε ο τονισμένος θόρυβος που έφτανε στο εσωτερικό. Πιο αποδοτικός ήταν ο πετρελαιοκινητήρας 1.8 DI-D των 150 ίππων και 300 Nm ροπής, σε συνδυασμό με κίνηση μπροστά ή σε όλους τους τροχούς. Το μηχανικό αυτό σύνολο εμφάνιζε μια έλλειψη δύναμης κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., όμως από εκεί και πάνω ήταν γεμάτο με δύναμη (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ. το 2WD).
Μετέπειτα έκανε την εμφάνισή του ο ντίζελ 1.6 Di-D (του ομίλου PSA) με 114 ίππους και 270 Nm ροπής, σε εκδόσεις 2WD και 4WD. Ίσως ήταν ο πιο ιδανικός κινητήρας για το ASX, αφού συνδύαζε καλές επιδόσεις, πολιτισμένη λειτουργία και χαμηλή κατανάλωση (7 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή). Στο ASX MY2018 το μόνο μοτέρ ήταν το 1.600άρι των 117 ίππων, με τιμές που ξεκινούσαν στα τέλη του 2017 από 17.120 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | ||
Έκδοση | 1.6 | 1.6 DI-D |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.590 | 1.560 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 117/6.000 | 114/3.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 154/4.000 | 270/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,4 | 11,2 (11,5) |
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) | 183 | 182 (180) |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 5,9 | 4,6 (4,7) |
CO2 (γρ./χλμ.) | 135 | 119 (132) |
Έκδοση | 1.8 DI-D | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.798 | |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 150/4.000 | |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 300/2.000 | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,7 (10,0) | |
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) | 200 (198) | |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 5,4 (5,6) | |
CO2 (γρ./χλμ.) | 141 (146) | |
*Εργοστασιακές μετρήσεις | ||
Σε παρένθεση το 4WD |
Ικανοποιητικό σε ποιότητα και χώρους
Το Mitsubishi ASX εξωτερικά και ειδικά μπροστά παρουσίαζε ενδιαφέρον σχεδιαστικά, ωστόσο το εσωτερικό του ήταν ανέκαθεν λιτό και σχετικά μουντό. Από πλευράς ποιότητας το εμπρός τμήμα του ταμπλό αποτελείται από λεπτό μαλακό πλαστικό και τα υπόλοιπα είναι σκληρά. Στον τομέα των χώρων, μέχρι και τρία ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν με άνεση στο πίσω κάθισμα του ASX. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 393 λίτρα συν 26 λίτρα για μικροπράγματα κάτω από το δάπεδο.
Με αρκετά καλή οδική συμπεριφορά
Το Mitsubishi ASX ξεχώριζε για το φιλικό και προβλέψιμο χαρακτήρα του στο δρόμο, καλύπτοντας τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη που ήθελε ένα SUV για να κινείται με άνεση καθημερινά, αλλά και να κάνει ταξίδια με ασφάλεια. Στη πρώτη ανανέωση είχαν γίνει και νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, οι οποίες έγιναν πιο σφιχτές, με αποτέλεσμα να χάσει εν μέρει σε άνεση. Στο τετρακίνητο υπήρχαν οι επιλογές 2WD, 4WD AUTO και 4WD Lock με κατανομή ροπής 60/40 ανά άξονα. Στα μειονεκτήματα (ανεξαρτήτως κινητήρα – χρονολογίας), το ελαφρύ και με τεχνητή αίσθηση τιμόνι.